וולוו השבדית, וזאת ידוע לכל, מתבססת לא במעט על סעיף הבטיחות בתדמיתה. היצרנית הוותיקה נחשבת מזה עידנים לאחת המובילות בתחום הפיתוח, המחקר ואף יישום מערכות הבטיחות במכוניות. החברה ה^אובססיבית לעניין הבטיחות^, כפי שהיא מוגדרת לא פעם גם על-ידי קברניטיה, קבעה לעצמה יעד שנראה כרגע יומרני ביותר אם לא נשגב והנו להציע 0% פגיעה של הנוסעים בתוך מכוניותיה. ^פגיעה^ משמעה פציעה או מוות. על-פי פרסומים שונים בכוונת וולוו ליצור מכונית שהרעיון מאחורי קונספציית הבטיחות שלה הוא בעיקרו מעטפת בטיחותית המגנה על היושבים בתוכה מבפני כל פגיעה חיצונית, גם בעוצמות שעד היום לא ניתן היה להתמודד אתן. זאת יחד עם מערכות בטיחות פנימיות שתמנענה סוג פגיעות הקיימות כיום כתוצאה מפגיעת איברי הגוף בחלקים קשיחים הכלולים במבנה המכונית (הגה, מדפים, לוח מחוונים וכו'). מומחי בטיחות חלוקים בדיעותיהם לגבי סיכויי הצלחה של פרוייקט שכזה. המתנגדים טוענים כי המדובר בחלומות בהקיץ ושהסיכוי היחיד להגיע להישג שכזה יהיה בתכנון מחדש לגמרי של כל מה שמוכר לנו כיום כמעטפת המכונית, שלדתה ואף חלק מהחומרים המשמשים לכך. זאת בנוסף לנטרול ברור עוד יותר של הנהג והעברת רוב הפעולות לאחריות מחשבים ומנועים, כך ששיקול הדעת וטעויות אנוש – שהן הגורם העיקרי לפגיעה ברכב - ייעלמו לחלוטין. המצדדים ביומרות דנן טוענים כי מה שבוולוו מתכננים הוא למעשה קיבוץ כל הטכנולוגיות המוכרות בתחום ההגנה על הנוסעים ברכב, יחד עם המידע שהצטבר אודות הפגיעות השונות, תצורות מרכבים וחיזוקים פיסיים בשלדות, לכדי טכנולוגיה אחת שתאחד הכל יחד. התעשייה צועדת בבטחה לכיוון שכזה לכן כבר היום יש מ כוניות שמציעות – לפחות ^על הנייר^ רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית ברמות שנחשבו למדע בדיוני עד לפני שנים ספורות. אנחנו כמובן בעד, ונמשיך לעקוב בעניין אחר ההצהרות, בתקווה שלא רק יהפכו למעשים, אלא יאיצו פיתוח דומה גם מצד יצרניות רכב גדולות נוספות.