מיצובישי עושה השבוע צעד חשוב ביותר עם השקת הדור התשיעי והחדש של הלאנסר. מדובר במכונית החשובה ביותר של מיצובישי עבור השוק הישראלי, ולפחות כרגע מדברים בכלמוביל על קצב מכירה של לפחות 2,500 כלים בשנה. למעשה את שנת 2008 מקווים לסיים שם עם 2,000 לאנסרים חדשים על הכביש. בהחלט יומרני. הציפיות מהמכונית החדשה גבוהות למדי ובכלמוביל מאמינים שעימה הם יחצו כבר את השנה את רף ה-10,000 כלים לשנה. בשלב הראשון תוצע הלאנסר החדשה רק עם מנוע ה-1.8 ליטר (143 כ^ס) ותיבה אוטומטית רציפה כאשר תאריך יעד להגעת גרסת ה-1.5 ליטר עדיין אינו ידוע. לאנסר תוצע בשלוש רמות גימור, ('קומפורט', 'ספורט', 'לימיטד') שכולן יכללו מערכת בקרת יציבות (ESP), שבע כריות אוויר, מערכת שמע והגה עוטה עור. המחירים יחלו ב-122,500 שקלים עבור גרסת הבסיס כאשר גרסת הספורט שתכלול בנוסף חישוקים קלים, בקרת אקלים ותפעול הילוכים מההגה תעלה 128,900 ואילו הלימיטד (עור, חישוקי 18', מתלים מתכוונים, מפתח חכם וגג נפתח) תעלה כ-146,000 שקלים. במיצובישי מתכוונים להתחרות במיוחד בהונדה סיוויק מולה יבליטו את יתרון ההספק, אך לא יזניחו גם את החזית של מאזדה (3) וטויוטה (קורולה) ואת הגרסאות היקרות יותר שלהן. לקראת סוף השנה תנחת בארץ גרסת הספורטבק (חמש דלתות), שמחירה יהיה דומה, ואחריה, במהלך 2009 ה'ראליארט'. מיצובישי גם יחלו בימים הקרובים בשיווק מהדורת האיוו של הלאנסר אם כי מחיר רשמי טרם פורסם. בינתיים ימשך שיווק הלאנסר הישנה שתכונה מעתה 'קלאסיק', ותיוצר לפחות עד סוף 2009. היבואן ימשיך למכור אותה עד שיבטיח לעצמו כמות גדולה מגרסאות ה-1.5 הזולות יותר.