משהו יפה שעיצבה פינינפרינה. וגם המזראטי נראית לא רע
מי יעצור את טאטא? היצרן ההודי השאפתן ממשיך בתכניות ההתפשטות הגלובליות שלו ללא מעצורים. מצד אחד – הנאנו הזעירה והסופר-זולה, המיועדת לייצור בהיקפי-ענק לשווקים מתפתחים; מצד שני, בעלות על מותגי הפאר של פורד לשעבר, יגואר ולנד-רובר; ועכשיו, ההתפתחות האחרונה היא רכישת חלקים בשני מותגים איטלקיים מפוארים שבשנים האחרונות לא שפר עליהם גורלם.
הראשונה היא לא אחרת מאשר סדנת העיצוב פינינפרינה: טאטא מבשלת עסקה יחד עם קבוצת אחזקות תעשייתית צרפתית בשם 'בולורה' (Bolloré) לרכישת נתח לא-שולט מידי משפחת פינינפרינה המחזיקה כיום ב-55% מהון המניות. השיחות עם טאטא ובולורה הן חלק ממאמצי גיוס הון בהיקף של 100 מיליון אירו שמנהלת פינינפרינה, שמדברת גם עם גורמים נוספים: ידוע על פגישה בענין שנערכה עם יצרנית הבלמים הידועה ברמבו המעוניינת גם היא להשקיע בפינינפרינה. פרטים נוספים אמורים להתפרסם השבוע.
במקביל נפוצו שמועות באיטליה ובהודו על מגעים בין ראטאן טאטא, בעל הבית, לבין קלאודיו קסטיליוני, הבעלים של מותג האופנועים MV-אגוסטה. מדובר במותג בעל עבר ספורטיבי מפואר אשר חודש בסוף שנות ה-90 על-ידי קבוצת קאג'יבה ומייצר אופנועים אקזוטיים עבור המעטים שיכולים להרשותם לעצמם.
אבל כדי למנוע בלבול, כדאי לעשות קצת סדר: מאז 1999, מותגי MV-אגוסטה, קאג'יבה והוסקוורנה נכללו בקבוצה ששמה "MV-אגוסטה מוטור". הקבוצה נמכרה לפרוטון המלזית ב-2004 אך שנה מאוחר יותר נרכשה חזרה תמורת סכום סמלי על ידי קבוצת השקעות איטלקית. ב-2007 נמכר מותג-השטח הוסקוורנה לב.מ.וו, כך שכיום קבוצת MV-אגוסטה כוללת את מותגי MV-אגוסטה וקאג'יבה... ומצבה אינו מזהיר. אפשר להניח כי הדיבורים על רכישת בעלות כזו או אחרת מתייחסים לקבוצה כולה – ובכל מקרה לא ברור מהו בדיוק האינטרס של טאטא: בכל מקרה מדובר בכסף קטן יחסית לעסקי המכוניות בהן היא מעורבת. להזכירכם, רק לפני יומיים דיווחנו על התעניינות של פולקסווגן בתחום האופנועים.