כמו מרבית יצרני הרכב, גם פורד דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון – והפתיעה את כלכלני וול סטריט עם רווח של 100 מיליון דולר לפני מס (ממחזור של 43.5 מיליארד דולר). ברבעון המקביל של 2007 הפסידה פורד 282 מיליון דולר, עם מחזור מעט נמוך יותר. עם הדיווח זינקו מניות פורד בבורסת ניו-יורק וסיימו את היום בעליה של יותר מ-10%. בשוק הצפון-אמריקני הפרובלמטי פורד עדיין מפסידה אם כי נרשם שיפור אדיר: הפסד של 45 מיליון דולר בלבד, לעומת 613 מיליון ברבעון הראשון של 2007. נשיא פורד אלן מולאלי דיווח כי הקונצרן הצליח לקצץ 1.7 מיליארד דולר בהוצאות, מתוכן 1.2 מיליארד בצפון אמריקה בלבד, מה שעזר לפצות על הכנסות שירדו באזור זה. פורד-אירופה הציגה תוצאות מצוינות עם רווח של 739 מיליון דולר – רווחיות נאה ממחזור של 10.2 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס דיווחה בשלב זה רק על נתוני מכירות, כאשר הדו^ח הפיננסי המלא יגיע השבוע. GM מכרה 2.25 מיליון מכוניות ברבעון הראשון של 2008, תוצאה מעודדת יחסית עבורה אם כי נתון זה מהווה ירידה קלה לעומת אותה תקופה ב-2007; הסיבה לכך היא המשך הצרות בשוק האמריקני הביתי הסובל כולו מירידה במכירות בשל מחירי דלק מאמירים ומשבר המשכנתאות. מכירות הגנרל בצפון אמריקה ירדו ב-10%, ולעומת זאת המכירות בשווקי יצוא מחוץ לצפון-אמריקה עלו בצורה מעודדת ב-8% וקבעו שיאי מכירות בשלושה מתוך ארבעה איזורים. על מנת לסבר את האוזן, מכירות רכב כלל-עולמיות ברבעון הראשון הגיעו לכמעט 18 מיליון, עליה של 3%. הנתון השנתי ל-2008 צפוי להגיע ל-73 מיליון מכוניות. קצת מפחיד, לא? בדירוג העולמי תפסה GM רק את המקום השני, אחרי טויוטה שמכרה 2.41 מיליון מכוניות. בינתיים, כאמור, השוק האמריקני ממשיך לסבול מהמצב הכלכלי הנוכחי, וגורמים כלכליים מקצצים את התחזיות השנתיות שלהם להיקף ייצור כלי רכב. חברת J.D. Power, למשל, הורידה את תחזית הייצור של 2008 ל-14.95 מיליון מכוניות, המספר הנמוך ביותר מאז 1994.