האם הקונצרן ירחיב את מעגל המותגים ויצמצם מספר הגלגלים? פרדיננד פייך, יו^ר הקונצרן בן ה-71 , ו(עדיין) רוכב אופנועים בעצמו (דוקאטי, אם זה חשוב לכם...), צוטט בעבר כמצטער על כך שהחברה לא ניצלה את מצבה הפיננסי הקשה של חברת דוקאטי האיטלקית כדי לרכושה, אי שם באמצע שנות ה-80, בעבור נזיד עדשים. הזוכה בחברה הייתה חברת קאג'יבה. בראיון אשר נתן בסוף השבוע לעיתון הגרמני שטרן, ציין כי לדעתו החברה עדיין מעוניינת ברכישת יצרן אופנועים קטן ובעל ערך. הידיעה שפורסמה ב'שטרן' עוררה הדים רבים ותוך זמן קצר הופיעו כותרות זועקות בעיתונות הרכב בכלל, בזו הגרמנית בפרט, שכבר רואות אופנועים עם הלוגו המוכר. חלק מהכותרות כבר ^סגרו עסקה^ על רכישת דוקאטי... בהתחשב בקשרים המתהדקים עתה בין הקונצרן לבין חברת פורשה המחזיקה ב-31% מהחברה, ובעזרה אשר נתנה זו האחרונה לחברת האופנועים המיתולוגית הארלי דיוידסון בתכנון מנוע מקורר המים הראשון שלה (ב-V-Rod), יתכן והרעיון אינו כה רחוק ממימוש. פייך, נכדו של פרדיננד פורשה, הוא האיש החזק בפולקסואגן וגם האיש החזק בפורשה – השולטת בקונצרן הענק. פייך ידוע כבעל גישה לא תמיד מקובלת לעולם הרכב ובהחלט חושב לא פעם מחוץ לקופסא. בהקשר זה ניתן למנות הצלחות גדולות אך גם מהלכים פחות מבריקים; להגדרה הראשונה ניתן להכניס את ^מהפיכת האיכות^ אליה דחף את הקונצרן בשנות ה-90', מהלך שהיה כרוך בסיכון אדיר עבור היצרנית העממית, אך הוא שהפך את פולקסוואגן למה שהיא היום ולאט לאט הופך לדוגמא ומופת לאופן בו קונצרן צריך להתאים עצמו לתקופות ולשווקים משתנים. הדחיפה להקמת בוגאטי שנראית כיום כגיבנת על גב הקונצרן, שייכת להגדרה השנייה. ההיגיון מאחורי דבריו של פייך ברור למדי. מותג כמו דוקאטי, למשל, לאו דווקא חייב להפסיד. חברה קטנה ועתירת ידע, ניסיון וטכנולוגיה יכולה להוות תרומה משמעותית גם עבור קונצרן גדול כמו פולקסוואגן ובכל תחום בו אתה המוביל – כמובן שיש תמורה שיווקית בלתי מבוטלת. אם ננסה לדמיין את דוקאטי תחת כנפי קונצרן כמעט חסר גבולות כמו פולקסוואגן, הרי שפתאום גם יצרניות אופנועים ענקיות מוכרות צריכות לחשוש... יש לזכור גם כי יצרנית ה^שוחה^ עידנים בליגת העל של טכנולוגיית המרוצים בתחומה (דוקאטי עוסקת במרוצים מזה עשרות שנים) מביאה עמה ידע טכנולוגי משמעותי אותו ניתן לנצל גם לתחומים אחרים, לאו דווקא דו-גלגליים גרידא. עוד חשבון אותו ניתן לעשות ילמד שהתמורה היחצ^נית המתקבלת בעבור רכישת מותג אופנועים במחיר הנכון יכולה להיות משמעותית גבוהה יותר מהחייאת מותג-עבר, דוגמת בוגאטי, למשל, או רכישת מותג קיים במאות מיליוני יורו וצפונה. ולא בכדי בדוקאטי עסקינן; ידוע כי קיים ניסיון מצד הנהלת החברה וחברת השקעות קנדית לרכוש את המותג ולהעבירו לידיהם. הערכות מלמדות שהמחיר לא צפוי להיות זול במיוחד. מעבר להררי הספקולציות אין שום מידע רשמי ומוסמך לגבי כוונת פולקסוואגן לרכוש מותג דו-גלגלי כלשהו בכלל, את דוקאטי בפרט. אבל, הדברים נאמרו, הסיכויים קיימים וכל שנותר הוא להמתין. אם וכאשר, משעמם זה לא יהיה...