מזראטי ייצרה רק כמה עשרות יחידות ממכונית-העל שלה, ה-MC12 מבוססת הפרארי אנזו. ה-MC12 ה^רגילה^, החוקית לכביש, יוצרה ב-55 עותקים, מהם הוצאו למכירה (ונחטפו) 50 מכוניות: 25 ב-2004 ו-25 ב-2005. מכוניות אלו, בעלות של 600,000 אירו לחתיכה, שימשו בסיס חוקי לגרסת המירוץ, MC12GT1, שיוצרה בעותקים ספורים, הגיעה להישגים יפים ואף זכתה באליפות ה-FIA GT ב-2006. לאחר מכן הגיע תור ה-MC12 Corsa האולטרא-אקזוטית (בשמה המדוייק: Versione Corse), גרסה מיוחדת תואמת פרארי FXX שיועדה ללקוחות עשירים במיוחד. הקורסה התבססה על גרסת המירוץ, כולל המנוע שהפיק 755 כ^ס לעומת 'רק' 632 כ^ס ל-MC12 הפשוטה ההיא שיש לכולם. היא לא היתה חוקית לכביש, אך גם לא הותאמה לסדרת מירוצים כלשהי: מטרתה היחידה היתה לשמש צעצוע לבעליה בימי מסלול מיוחדים שארגנה מזראטי (שגם שמרה על המכוניות ותחזקה אותן). כל קורסה עלתה סכום עגול של מיליון אירו, ויוצרו 12 יחידות בלבד. אבל אחת מהן אינה ככל האחרות. למי שרוצה לנהוג בקורסה על הכבישים כאחד האדם יש עכשיו מוצא. MC12 קורסה אחת – הראשונה שיוצרה, אגב, מס' סידורי 01 – עברה תהליך אזרוח והתאמה לתקן הכביש הגרמני והיא חוקית לשימוש ציבורי. בדרכה מהמסלול לכביש עברה המכונית שינויים רבים ובהם הרמת השילדה להגדלת מרווח הגחון, שיפור מערכת הקירור (לפקקים באיילון), מערכת פליטה מושתקת הכוללת ממיר קטליטי, מערכת בקרה על פליטת מזהמים והתאמת פיית הדלק לתדלוק בתחנות דלק ציבוריות. כמובן שנוספו מאותתים ולוחית רישוי ויש אפילו מערכת הרמה מבוססת לחץ אוויר להחלפת גלגל בעת נקר. החישוקים, אגב, הוחלפו מ-^18 ל-^19. תקרת הרכב, הדלתות והמושבים כוסו באלקנטרה, ולא נפקד מקומם של תאי אחסון קטנים, תאורה פנימית, נעילה מרכזית ועוד פינוקים קטנים. בהנחה שלא חל שינוי מהותי בנתוני המנוע או המשקל, אנו מדברים על 755 כ^ס ומשקל של 1,150 ק^ג. ה-MC12 הרגילה, עם פחות הספק ויותר משקל, מגיעה ל-330 קמ^ש ומאיצה ל-100 ב-3.8 שניות. אנחנו לא יכולים לנחש את נתון ה-0 ל-100 או את המהירות המרבית אבל הטענה היא כי ל-200 קמ^ש מגיעה ה-MC12 סופר-קורסה הזו בתוך 6.4 שניות! ואתם יכולים, תיאורטית, לרכוש את המזראטי היחידה-במינה הזו (למרות שאנחנו לא אחראים להליכי היבוא לישראל). בית המכירות הפומביות הלונדוני Coys מציע את הקורסה החוקית למרבה במחיר, באירוע מכירה פומבית גדול ורם-מעלה שיערך במונקו ב-10 במאי. זה אומר שיש לכם פחות משבועיים לשבור חסכונות.