פורשה מציגה: קאיין טורבו S

הקאיין החזק ביותר אי-פעם הוא גם רכב הפנאי החזק ביותר בייצור סדרתי

פורשה משלימה את היצע גרסאות הקאיין עם הצגת הטורבו S. שיפורים במערכת ניהול המנוע לעומת הטורבו הרגיל, יחד מערכת פליטה משופרת, מעלים את ההספק של מנוע ה-4.8 ל' הזרקה-ישירה כפול המגדשים מ-500 ל-550 כ"ס. בכך גם מצליחה פורשה לעקוף את המרצדס ML 63 AMG ולהחזיר לעצמה את תואר רכב הפנאי החזק ביותר בייצור הסדרתי. גם המומנט עלה בכ-5 קג"מ ל-76.5, המושגים בין 2,250 ל-4,500 סל"ד. כתוצאה מהשיפורים, זמן התאוצה ל-100 קמ"ש של המפלצת יורד מ-5.1 ל-4.8 שניות – קצת מפחיד לחשוב על בהמה במשקל של 2.3 טון שעושה את זה – ומה שיותר חשוב, זה גם מהיר בשתי עשיריות תמימות מהמרצדס AMG. המהירות המירבית עולה ל-280 קמ"ש. פורשה כבר החזיקה בתור ה-SUV החזק ביותר עם הקאיין טורבו S הקודם, שהוצג בתחילת 2006 ועדיין השתמש במנוע ה-4.5 ל', טרם המעבר להזרקה ישירה ומנועי ה-4.8 ל' במתיחת הפנים שבוצעה לקראת 2007. הטורבו S החדש מציע, בנוסף לביצועים המעניינים הללו, גם צריכת דלק שאינה עולה – לדברי פורשה – על זו של דגם הטורבו הרגיל: 6.7 ק"מ לליטר בממוצע, לפי התקן האירופי. בפועל, אנו מהמרים שלא תשיגו יותר מ-4 ק"מ לליטר, ושאם אתם יכולים להרשות לעצמכם את המכונית הזו הרי שצריכת הדלק לא ממש תעניין אתכם... המפרט כולל חישוקי "21 סטנדרטיים עם צמיגי 295/35, ואופציה לבלמים קרמיים (שיוצעו החל מדגמי 2009 גם בשאר גרסאות הקאיין, כל עוד מותקנים בהם חישוקי "20 לפחות) – וזו פעם ראשונה שבלמים כאלו מוצעים מחוץ לתחום מכוניות-הספורט הטהורות. בקאיין מדובר על קוטר ענק של 410 מ"מ לדיסקים הקדמיים ו-370 מ"מ לאחוריים. כל זה יכול להיות שלכם, באירופה, תמורת מחיר-בסיס של 111,400 אירו לפני תוספות, מע"מ ומסים מקומיים.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.