אסאר גבריאלסון וגוסטף לארסון הקימו את חברת וולוו (^אני מסתובב^ בלטינית) בשבדיה לפני 81 שנים; ב-14 לאפריל 1927 הציגו את מכוניתם הראשונה, ה-OV4 שזכתה מאוחר יותר לכינוי Jakob. מוזר לציין שהחברה אשר מזוהה עם מיקודה בנושא הבטיחות, התחילה עם מכונית קבריולה, בעלת גוף עץ ,הנעה אחורית – ועוד במדינה קרה ומושלגת כמו שבדיה. המכונית ציודה במנוע 4 בוכנות בנפח 2 ליטר אשר הפיק 28 כוחות סוס. 4 מושבים וגג מתקפל עמדו לרשות הנוסעים וניתן היה להשיגה בצבע גוף כחול וכנפיים שחורות בלבד. דגל הבטיחות – הכה-מזוהה עם וולוו עד היום – הונף לראשונה עם רכב זה ודי במקרה. באחת מנסיעות המבחן ארעה התנגשות עם רכב אמריקאי (לא צוין מאיזה תוצרת). ה-Jakob יצאה כמעט ללא פגע כאשר הרכב האמריקאי הושבת מנסיעה. אסאר גבריאלסון החליט שכדאי לציין יכולת זו בקרב רוכשים פוטנצאליים, כציון לחוזק המכונית. החברה המשיכה ושכללה את יכולתה בתחום הבטיחות ובמשך השנים רשמה לזכותה עשרות פיתוחים ופטנטים כשהבולט בהם הנו חגורת הבטיחות בעלת 3 נקודות עיגון מ-1959 אשר החלה להופיע כפריט סטנדרטי ברכביה. המכירות של ה-Jakob לא היו מזהירות ורק כ-275 מכוניות נמכרו במהלך כשנתיים. אגב, לפני מספר חודשים סיפרנו לכם על הוט-רוד מלהיבה שנבנתה אף היא בהשראת ה-Jakob. ההתחלה הצנועה של וולוו לא רמזה על העתיד לבוא אך החלוץ חוגג כאמור יומולדת 81 בימים אלו, סיבה מספקת להיזכר כיצד ואיך הכל החל עבור השבדית הזו.