יותר ויותר מידע רץ ברשת בדבר מחליפתה של המכונית החשובה ביותר עבור השוק הישראלי (נכון להיום) – המאזדה 3. ובכן, ממה שידוע עד כה נראה כי ההשקה הרשמית תערך במסגרת תערוכת פאריס באוקטובר השנה, כאשר השיווק בפועל מתוכנן להתחיל ברבע הראשון של 2009, קרי: שנה מהיום. מה שעוד וודאי כמעט לגמרי הם תצורות המרכב: 4 ו-5 דלתות, כמו היום. תמונות ריגול עדכניות מרמזות כי המדובר ככל הנראה בגרסה מוקטנת של המאזדה 6 החדשה; חדי העין יבחינו בסימנים מחשידים למרות ההסוואה הבוטה עימה מסתובבת מכונית הניסוי, שרובה ככולה מבוססת על הדבקת חלקי מרכב של ה-3 הנוכחית על הגוף החדש (שימו לב בעיקר לאזור החזית). גם במגזינים מודפסים יפניים מעוררת המאזדה 3 החדשה עניין רב ובחלקם איורי המחשב יותר ממזכירים את המאזדה 6 החדשה. מידע פנים ממאזדה מספר על אלמנטים עיצוביים שיושאלו ממכונית התצוגה 'נאגארה'. ככל הנראה מדובר בתפיחות מעל או סביב לבתי הגלגלים שיבדילו את המאזדה 3 העתידית מאחותה הגדולה והמבוגרת יותר, ואולי יסמנו קו עיצוב עתידי ספורטיבי ואגרסיבי יותר. אין ספק – לטענת המקורות המדוברים – כי תפיחות הכנפיים הצידיות אותן ראינו במאזדה 6 החדשה תופענה גם במאזדה 3. גם נושא המנועים מחזק את הסברה אודות הקשר המתהדק בין המאזדה 6 החדשה לאחותה הקטנה שבדרך, וההיצע – המתחיל במנוע 1.5 ליטר כבסיס (103 כוח-סוס, מוצע כיום במאזדה 2) – יכלול גם את ה-2.5 ליטר 170 כוח-סוס מה-6. סביר להניח שלקראת 2010 תוצע גרסת MPS ספורטיבית עם 250 כוח-סוס. מאזדה שייכת לפורד (עדיין. מי יודע מה ילד יום?) ולפיכך המאזדה 3 הבאה תשב על פלטפורמת הפורד פוקוס הבאה, שתושק ככל הנראה לקראת 2010 – עוד לפני שהפוקוס זכתה ליהנות ממנה. זו אמורה להיות ארוכה ורחבה יותר, לבטח בהשוואה לפלטפורמה הנוכחית, ולפיכך תציע מרחב פנים טוב יותר – נקודה טעונת שיפור בדגם הקיים. עדיין רב הנסתר על הגלוי ויש להתייחס אל כל האמור לעיל כספקולציות בלבד, למרות שאנחנו מוכנים להמר שרובן נכונות... מה שכמעט וודאי הוא שהמאזדה 3 הבאה תהיה ספורטיבית ודינאמית יותר מזו הנוכחית, וככל הנראה גם מרווחת יותר. צריך עוד משהו? הישארו איתנו לעדכונים.