בניגוד למשתמע משמה, הפולקסווגן פאסאט CC איננה קופה-קבריולה אלא סדאן-קופה 4 דלתות בנוסח המרצדס CLS. ה-CC נחשפה בתערוכת דטרויט האחרונה ובימים אלו נערכת ההשקה הבינלאומית שלה לעיתונות, במקביל לתחילת השיווק באירופה; אנו מנצלים את ההזדמנות כדי להביא לכם תמונות חדשות ויפות (כולן נפתחות לגודל 1280 פיקסלים, אגב) ועוד פרטים טכניים. ובכן הפאסאט CC מוצעת בשלב זה עם שלושה מנועים: שניים בנזין הזרקה-ישירה, 1.8 TSI עם 160 כ"ס כפי שכבר קיים במספר דגמי VAG כולל הפאסאט הרגילה, ו-V6 בנפח 3.2 ל' עם 300 כ"ס, הנעה כפולה ותיבת DSG. מנוע הדיזל הבודד הוא ה-2.0 ל' TDI עם 140 כ"ס שעבר לאחרונה הסבה להזרקת מסילה משותפת. בהמשך יצורף מנוע TSI בנפח 2.0 ל' עם 200 כ"ס (למעשה, מנוע ה-TFSI המוכר היטב, בשם חדש), וכן גרסת 170 כ"ס של מנוע ה-TDI. ה-CC מציגה שתי טכנולוגיות בהופעת-בכורה בפולקסווגן בכלל: "סיוע נתיב", מערכת אקטיבית המבצעת תיקון-היגוי בעצמה כאשר היא מזהה סטיה לא מתוכננת מנתיב הנסיעה (באמצעות מצלמה המזהה את סימני הנתיבים בכביש), ו"בקרת שלדה אדפטיבית", DDC. מערכת זו משנה את כיול בולמי הזעזועים באופן רציף לפי תנאי הדרך, מתוך שלושה מצבי מוצא הנבחרים על-ידי הנהג – רגיל, ספורט ונוחות. בנוסף, תגובת ההגה החשמלי משתנה אף היא בשלושת המצבים. במצב ספורט מקבל ההגה פחות תגבור, לטובת תחושה ישירה ומדוייקת יותר. עוד מוצעת ב-CC מערכת חניה עצמית, כפי שהופיעה לראשונה בטוראן. "בקרת מרחק אקטיבית" או ACC מבצעת בלימה והאצה לפי הצורך (בתחום מהירויות המוגדר על-ידי הנהג, מ-0 עד 210 קמ"ש!) כדי לשמור על מרחק מהרכב שמלפנים, ובמקרים של זיהוי סכנה גם מבצעת דריכה מוקדמת של הבלמים להקטנת מרחק העצירה. המערכת יודעת להתריע לנהג על מצבי סכנה גם כאשר פונקציית בקרת המרחק אינה מופעלת, ובמקרים קיצוניים גם תבלום את המכונית עד עצירה מלאה. הפאסאט CC מצליחה ליצור עיצוב חדש, בין היתר בזכות פרופורציות ספורטיביות יותר: גרסה זו ארוכה ורחבה מהפאסאט סדאן (ב-3 ו-3.5 ס"מ בהתאמה), ונמוכה ממנה ב-5 ס"מ תמימים. מפשקי הגלגלים הורחבו אף הם, ב-1.1 ו-1.6 ס"מ בהתאמה. הנמכת הגג פוגעת אמנם במרחב לנוסעים, אך נושא זה לא מטריד במיוחד את פולקסווגן: מי שזה חשוב לא יכול להשאר עם הפאסאט הרגילה. ה-CC, לעומת זאת, מיועדת ל-4 נוסעים והיא הפאסאט הראשונה עם שני מושבים נפרדים מאחור. עוד מספרת פולקסווגן כי מערכת ההנעה הכפולה בגרסת ה-V6 עברה שינויים מהותיים, והיא מגיבה עכשיו מהר מבעבר שכן אין עוד צורך בזיהוי הפרש מהירויות בין הסרנים כדי להעביר כוח לגלגלים האחוריים.