במסגרת תערוכת הרכב הגרמנית שבלייפציג, משיקה פורשה קאיין מוכן למרוצים, המיועד להתחרות בראלי טראס-סיביריה המפרך. החדשה המעניינת היא בכך שניתן לרכוש חבילה זו גם למי שלא מתכוון להתחרות בסיביר, ולפי המפרט נראה שבעזרתה תהפכו את הקאיין הסדרתית שלכם לחיית שטח מפחידה. כמובן שיכולת העבירות והשרידות בשטח – והמדובר בתנאים קיצוניים ביותר, כפי שכל מרוץ יודע להעמיד – קיבלו משנה תוקף בסדרת ההתאמות והשיפורים של פורשה עבור הקאיין-ראלי. גרסת הראלי מתבססת על הקאיין S ונקראת בשמה המלא Cayenne S Transsyberia. הטיפול כולל מיגוני גחון ייעודיים לכל אורך ^בטן^ המכונית, פגושים שונים, המיועדים להעניק הגנה משופרת בפני פגיעות כמו גם להגדיל את זוויות הגישה והנטישה וגומי קרבי במיוחד. זה האחרון מוצע במידה 265/65-18 וזו לבדה (החתך גבוה מבצמיגים המקוריים והצמיג עצמו גבוה יותר) תורמת להרמת הגחון ב-30 מ^מ ביחס למקור (250 מ^מ לעומת 220 מינימאליים). צמיגי השטח הם הגורם העיקרי להגבלת המהירות המרבית (יחסי העברה בגיר והגבלה אלקטרונית) ל-170 קמ^ש. מנוע ה-S עצמו לא שונה ומציע עדיין 385 סוסים מ-V8 בנפח 4.8 ליטר, אך יחס ההעברה בסרן האחורי קצר מב-S (הושאל מה-GTS הספורטיבי) לטובת האצות טובות יותר. נעילת הדיפרנציאל מאחור – הושאלה מחבילת השטח הסטנדרטית של הקאיין - תורמת לאחיזה גבוהה יותר בכל מצב. מערכת מתלי האוויר הותאמה לייעודה החדש והאגרסיבי יותר ובולמי הזעזועים הוחלפו בקרביים המותאמים למרוצי ראלי. מושבי מרוץ מוגנים וחגורות 6-נקודות תורמים לביטחון הנוסעים, יחד עם כלוב הגנה אינטגראלי המובנה ברכב. בפורשה מבטיחים כושר צליחת מים של 78 ס^מ וזאת בין היתר הודות לאיטום כל הפתחים – כולל הדלתות – עד לקו החלונות. מערכות ניווט, מדידות זמנים ומרחק ייעודיות הותקנו בתוך המכונית ובלם החניה שהופעל ברגל הומר כאן לבלם יד קונבנציונאלי. על הגג מותקנים אמצעי תאורה נוספים, רבי עוצמה, ומאחור בתא המטען מותקנת כננת, בנוסף לאמצעי חילוץ וחלקים נוספים הנדרשים לצלוח מרוץ ראלי מפרך. מתאים לכם? לקבלת פרטים נוספים – דוגמת מחיר, למשל – תיאלצו לפנות לסוכנות פורשה הקרובה לביתכם. בפורשה לא מפרסמים מחירים או מועדי הספקה אבל מדגישים כי הערכה או המכונית המוכנה למרוצים מוצעת גם ללקוחות שאין בכוונתם להגר לסיביר בזמן הקרוב.