מה שהחל כשמועות וספקולציות ברשת, בעקבות מידע שדלף אודות כוונת מרצדס לספק לאסטון-מרטין מנועים, התנפח במהירות לפצצה: מרצדס עומדת לרכוש את יצרנית האקזוטיקה הבריטית, עד לא מזמן בבעלות פורד, וכיום בידי מספר בעלים, בראשם קבוצת השקעות מכווית! השבועון Autocar הבריטי, רב התפוצה וההשפעה, הוא מקור הסקופ. אנליסטים בעיתון מעריכים כי התהליך יכלול שתוף פעולה בפיתוח ^טכנולוגיה ופלטפורמות חדשות^ תחילה, ובשלב שני השתלטות על אסטון-מרטין בתמורה ל-7% ממניות Daimler AG (החברה-אם של מרצדס) שיועברו לידי הכוויתים. הנתון האחרון נשמע לנו מופרך במקצת, אבל גם אם המספרים טרם הוצהרו הרי שבסוג עסקה שכזו טמון לא מעט היגיון; ראשית, מרצדס רואה באסטון-מרטין חברה עם פוטנציאל גדול בהרבה ממה שהיא מממשת כיום. במרצדס מאמינים שעם הגב האדיר – מכל ההיבטים – שאסטון תוכל לקבל ממרצדס, תוכל החברה לבצע בבת-אחת קפיצה נחשונית לפנים ואף להגיע במהרה למעמד מוביל מבין מותגי האקזוטיקה בעולם. עבור אסטון-מרטין, ברור כי קומבינה שכזו לא תזיק, לבטח כאשר המועד בו ייפסק לחלוטין שיתוף הפעולה עם פורד הולך ומתקרב, בכלל זה הפסקת אספקת המנועים, ואז תיווצר בעיה קלה עמה ייאלצו הכוויתים להתמודד. רק נסו לדמיין את הטכנולוגיה של AMG מתחת לקימורים של אסטון... שנית, החבר'ה באסטון-מרטין נחשבים 'תותחים' בייצור מרכבים ופלטפורמות מאלומיניום וחומרים אקזוטיים אחרים, ברמה שאפילו במרצדס ישמחו לקבל את הידע הזה. וממש במקרה, שוברים בעת האחרונה במרצדס את הראש לא מעט מהנדסים, סביב תכנון מרכב ה-SL הבאה. ווואלא, איזה צירוף מקרים – גם מרצדס תיפרד בקרוב משת^פ מעניין עם יצרנית אקזוטיקה: מק'לארן. אסטון-מרטין הם לא ממש קוטלי קנים. הכיוון נשמע בהחלט הגיוני, ונסמך על מקורות פנימיים בחברה הכוויתית המחזיקה כיום באסטון-מרטין. ייתכן בהחלט שהבעלים החדשים נאלצו לעשות חשבון פעמיים, ושהמספרים השתנו במקצת מתחילה... כבר לפני כחודשיים הציע בפני בעלי מניות כבהערת אגב אדם צ'ארונוגלו, מבכירי DAR הכוויתית – בעלי אסטון, כי שתוף פעולה עם מרצדס-בנץ הוא הגיוני הן פיננסית והן באופנים אחרים לשתי החברות. ייתכן בהחלט שבמרצדס מעוניינים לנצל חלון הזדמנויות מעניין. יהיה קיץ חם...