גבריאל וואזן (Voisin, 1880-1973) היה חלוץ תעופה צרפתי שבנה מכוניות עילית בין השנים 1919 ל-1939, פרוץ מלחה^ע ה-2. כילד שאביו נטש את משפחתו גודל – יחד עם אחיו צ'ארלס – על ידי אמו וסבו, שהנהיג שיטות חינוך נוקשות עם דגש לימודי חזק על ההיי-טק של זמנו – טכנולוגיה, מכונאות ואווירונאוטיקה. עוד בטרם מלאו להם 20, הספיקו האחים וואזן לתכנן ולבנות בין היתר רובה, סירה המונעת קיטור, דאון ומכונית נוסעת. וואזן התמחה בכלי טיס ואף נחל הצלחות. כלי טיס פרי תכנונו וייצורו היה הראשון באירופה (1908) שהמריא ונחת באותה הנקודה, מונע במנוע V8. בהמשך הפכו לחלוצים בתחום כלי הטיס הימיים, קרי: הממריאים ונוחתים במים, כמו גם בתכנון וייצור מטוסים דו-כנפיים. במהלך מלחה^ע ה-1 סיפק מפעלם של האחים וואזן מטוסים לצבא צרפת ובתחום זה רכשו ניסיון רב. לאחר המלחמה החליט גבריאל להיכנס לתחום ייצור המכוניות ומההתחלה כיוון גבוה מאוד, נשען על הידע הנצבר והניסיון עם כלי טיס וייצור אווירונים. ואכן, דגמי וואזן הפכו לשם דבר ונחשבו לעילית שבעילית, מתחרות על לב לקוחות בוגאטי, רולס-רוייס, מינרווה ושות', היוקרתיות שבמכוניות בשעתו. לא פעם עלו מכוניות וואזן יותר מרולס-רוייס או בוגאטי. לאחר מלחה^ע ה-2, כמו יצרניות עילית רבות אחרות, הופסק ייצור המכוניות בוואזן וכיום נחשבות מכוניות מבית החברה הצרפתייה למבוקשות ביותר בקרב אספנים וגרסאות אחדות שוות הון עתק בשוק הקלאסיות העולמי. כל ההקדמה הזו נועדה להוות רקע להחלטת סדנת העיצוב הפורטוגלית LusoMotors לנסות ולהחיות את השם המפואר מן העבר, בתקווה שבעלי הזכויות על השם ישתכנעו שהקונספט המוצע על-ידם אכן ראוי לשאתו. ארנסטו פרייטס, בעלי הסדנה והמעצב הראשי, מעיד על עצמו שמאז ומתמיד היה חובב קלאסיקה צרפתית והחליט להחיות ^את אחת המכוניות הצרפתיות החשובות והיוקרתיות ביותר^. כאמור, מדובר במותג שהתחרה בצדק בטוב ביותר שעולם הרכב ידע להציע בשעתו. כפועל יוצא מאמין פרייטס שהוואזן העתידית צריכה להיות טובה או יוקרתית לפחות כמו עילית המכוניות הצרפתיות גם כיום, דהיינו - שוב להציע תחרות ראויה לבוגאטי. ה- Voisin Concept מוצע כרגע כאיור בלבד ועם מנוע האודי V12 טורבו-דיזל, כך שבנושא הביצועים וההספק תתקשה היצירה לעמוד בסטנדרטים של בוגאטי (1,001 כוח-סוס, להזכירכם) למרות שההספק גם ממנוע זה יהיה גבוה משמעותית מבמנוע ^הסדרתי^ (500 כוח-סוס). אם וכאשר תורם הכפפה ובעלי הזכויות על השם יחליטו ^ללכת על זה^ הרי שאופציות המנועים רבות ומגוונות וכולנו ראינו שרף 1,000 כוחות הסוס למכונית-על כבר אינו דמיוני.