אתר הבית של המגזין הגרמני החשוב ורב התפוצה auto motor und sport מוסר מידע מעניין אודות עתיד מנועי הדיזל הגדולים; על-פי מקורות של האתר בתוך יצרניות הרכב הגרמניות מרצדס וב.מ.וו, התקבלה החלטה אצל האחרונות לא להמשיך ולפתח דור המשך למנועי הדיזל-V8 הגדולים שלהן המשמשים את דגמי היוקרה בקטגוריות העליונות. המשמעות: סוף עידן מנועים אלו, מה שמעלה שאלות ותהיות רבות שכן המדובר בתצורה שלכל הדיעות הנה מוצלחת ביותר, עתירת טכנולוגיה והמתפתחת ביותר בשנים האחרונות. מנועי ה-V8-דיזל הגדולים של מרצדס וב.מ.וו (ושל יצרניות נוספות) זוכים לכל השבחים ונחשבים אלטרנטיבה ראויה ואמיתית למנועי בנזין מקבילים. מסתבר שלמרות הסקסיות שבתצורת מנועים אלו וההספקים הגבוהים – והדרך בה אלו מתקבלים – יש ^בעיה^ מבית, הנקראת ^6-צילינדרים דיזל^. המרוץ התמידי אחר הורדת רמות פליטת המזהמים, הרעש וצריכת הדלק אמנם הביאו לדור הנוכחי האולטרא-מתקדם ויעיל של מנועי V8-דיזל אבל מסתבר שמנועי ה-6 צילינדרים המתקדמים, הקיימים על מדפי שתי יצרניות גרמניות אלו, כבר היום מציעים יעילות גבוהה יותר וזיהום נמוך יותר – ביחס לנפח. מהנדסי שתי יצרניות אלו מדווחים – על-פי אותם מקורות – כי הפוקוס ימוקם עתה על המשך פיתוח מנועי דיזל 6 צילינדרים. אלו מתאפיינים אמנם בנפח נמוך יותר אך יצויידו במערכות גדישה סופר-יעילות ומתקדמות שיצליחו בסופו של דבר להביא לניצולת דומה לזו המוכרת במנועי V8, גם בנפח גדול יותר, יזהמו פחות ויצרכו פחות דלק. קרי: לשמר את ייתרון מנועי ה-6 צילינדרים המוכרים כיום יחד עם יתרונות ההספק והניצולת של מנועי ה-V8 דיזל הקיימים. ^כבר החלטנו.^, סיפר מנהל ב.מ.וו נורברט רייטהופר לכתב auto motor und sport. ^אנחנו משקיעים עתה בפיתוח טווין-טורבו 6-צילינדרים חדש שכבר עתה מציע הספק גבוהה ממנוע V8 מקביל בנפחו וכמובן צריכת דלק ורמת זיהום נמוכות יותר^. למודאגים בדבר היוקרתית הגרמנייה הבאה שלהם, לגביה הם מתעקשים לקבל V8-דיזל, מרגיע רייטהופר ומבטיח ש^מנועי ה-V8 דיזל לא יוצאו מן ההיצע הקיים ויוצעו לפחות עד לסוף חיי הדגמים הרלוונטיים הנוכחיים^. בדיפלומטיות שאינה ניתנת לפרשנויות הוא מוסיף עוד כי ^אין להחלטה זו השפעה על ההיצע הקיים, אבל – מנוע-המשך למנועי ה-V8-דיזל נראה כרגע כבלתי סביר^. במרצדס הולכים צעד נוסף לפנים עם מזעור מנועי הדיזל שלהם כאשר לא רק מנועי ה-V8-דיזל יוחלפו במשך הזמן ב-6-צילינדרים אלא גם מנועי ה-6 צילינדרים דיזל ^יצומצמו^ - בחלקם - לכדי 4 צילינדרים, מסיבות דומות. כבר בשנת הדגם הבאה יוחלף בהיצע של מרצדס מנוע ה-V6-CDI 3.0-ליטר הקיים 2.2 ליטר-4-צילינדרי חדש לגמרי עם הגדשה כפולה שיציע 204 כוח-סוס.