פיז'ו נמצאת בעולם התעשייתי מאז 1810, כאשר פעילות משפחת פיז'ו בתחום הייצור החלה עוד קודם לכן – לפני פרוץ המהפיכה הצרפתית. בהחלט חברה ותיקה... ב-20 בנובמבר 1858 רשמו ז'ול ואמיל פיז'ו, את סמל האריה על החץ כסמל מסחרי. את הסמל עיצב עבורם האומן וצורף הזהב ג'אסטין בלאזר שנדרש למשימה 11 שנים קודם לכן. האחים פיז'ו – שבניהם, אוייגן וארמנד הגיסים ניהלו מאוחר יותר ביחד את החברה, הופכים אותה ליצרנית רכב גדולה – נדרשו באותה העת להגן על מוצריהם ולאפיינם בכדי לשמר את יחודם. חברת פיז'ו התפרנסה אז בעיקר מייצור כלי עבודה שנחשבו איכותיים ובראשם להבי מסור שנחשבו כמובילים בתעשייה בשעתו. לצד כלי עבודה יוצרו גם מטריות, חישוקים ואופניים. מאז מעטר סמל האריה בוואריאציות שונות את מוצרי פיז'ו וכפי שניתן להבחין, הוא עבר אי-אלו שינויים ועדכונים במשך השנים. העדכון המשמעותי הראשון התרחש ב-1910, כאשר מספר חברות פיז'ו – כל אחת התמחתה בתחום אחר – אוחדו לכדי חברה אחת שאת שמה המלא נחסוך מכם, אך בסופו הופיעה המילה Peugeot. החל מ-1913 הופיע סמל האריה על החץ על מכוניות פיז'ו ומאמצע שנות ה-20' קיבלו רוכשי מכוניות פיז'ו פסלון ברונזה של אריה עם רגל משוכה לפנים יחד עם מכוניתם ורק ב-1933 חשבו להתקין את פסלון האריה על מכסה הראדיטור, כמקובל באותם הימים. ב-1948, עם ה-203, הועמד האריה על רגליו האחוריות ולמעשה היווה את הבסיס לסמל פיז'ו עד עצם היום הזה. במשך הזמן הפך סמל האריה לראש אריה והוא יוצר מפלסטיק, אך ב-1959 הוחלט להסירו מקדמת המכוניות לאחר שהתברר עד כמה נזק הוא גורם בעת פגיעה בהולכי רגל או רוכבי אופנים, והאריה העומד על רגליו האחוריות חזר לתמונה. הלוגו העדכני של פיז'ו עוצב ב-1998 ועודכן לאחרונה ב-2002. סביר להניח שב-150 השנים הבאות יעודכן הסמל שוב, מעת לעת. הישארו עימנו לעדכונים...