הקטנה המוצלחת של פיז'ו, ששווקה עם הסלוגן ^sacré numéro^ (המספר הגדול) בצרפת במשך שנים, נחשבת לסיפור הצלחה בכל קנה מידה, עם כמעט 5.3 מיליון יחידות שנמכרו. ה-205 יוצרה בין 1983 ל-1998 בכמה תצורות בסיסיות: 3 דלתות, 5 דלתות, 'מולטי' (מסחרית, בעיקר לשוק הצרפתי), פתוחה וספורטיבית – GTI, ראלי ו-Turbo 16. זו האחרונה – כונתה גם T16 - היא ככל הנראה ה-205 הנדירה והנחשקת ביותר: רק 200 ממנה יוצרו מורשות לתנועה בכביש הציבורי כאשר אחת מגרסאות הראלי שלה הביאה ב-1986 אליפות סנסציונית בסדרת הראלי הגרמנייה, עם הנהגת הצרפתייה מישל מוטון מאחורי ההגה. הגרסה החוקית לכביש צויידה במנוע 1.8 ליטר טורבו מרכזי, עם 16 שסתומים (מכאן השם) ו-200 כוח-סוס שהועברו אל כל ארבעת הגלגלים. ה-205 הצליחה גם בתחום לא צפוי בשעתו – עם גרסה אוטומטית. שידוך הקטנה לצעירים עם גיר אוטומטי נעשה ב-1986 ואם זה נראה לנו טריוויאלי כיום, הרי שמדובר במכונית הראשונה בקטגוריה שלה שהוצעה עם תיבה אוטומטית. ה-205 נחשבת כיום, במבט לאחור, ל^מרימת המוראל^ בתעשיית הרכב הצרפתייה כאשר הצלחתה דירבנה יצרניות צרפתיות נוספות – בכלל זה פיז'ו עצמה, כמובן – לדבוק בקו ובכיוון הייחודי להן, לא לפחד מתכנון וייצור מכוניות קטנות וייחודיות להן. ממשיכות דרכה של ה-205 – ה-206 וה-207 – ממשיכות את רוח ה-205 בהצלחה רבה עד היום.