29 צוותים הוזנקו מ^פארק הפסלים^ ליד חצרים, לכיוון מערב. 220 ק^מ הם עברו בנחל פטיש ובפארק שרשרת וחזרו לנקודת ההתחלה. רוב המשתתפים היו פנים מוכרות. יוצא מן הכלל הוא מתחרה חדש-ישן מתחום הראלי-ספרינט, יובל מלמד עם הנווט מיקי יוחאי, ועם סובארו ^פורסטר^ מושקעת להפליא. יובל הוא ספרינטר מטבעו, והשתתפותו מביאה אל המסלול את ^אפקט הארנבת^. כידוע, במרוצי כלבים (להבדיל...), משחררים אל המסלול ארנבת הנמלטת בבהלה, מה שגורם לכל הכלבים לפתוח בדהרת אימים בעקבות הציד הנמלט. וזה בדיוק מה שקרה. יובל משתלח בדושת הבנזין עם רגל עופרת, ומתחיל לעקוף בזה אחר זה את הג'יפים כאילו אינם קיימים. האפקט מושג מידית, וכולם שועטים קדימה על הגז. בנקודת ציון 74 יובל מנפץ את המתלה הקדמי של הפורסטר ותפקיד הארנבת מסתיים. קודם לו בפרישה האופנוען יותם זלוטוגורסקי, שחוטף פנצ'ר בתוך 20 הקילומטרים הראשונים, יוצא מן הפנצ'ר ונכנס לתוך בעיות חשמל בלתי מוסברות, ומזמין פינוי מהשטח. וזה רק מתחיל. הבאים בתור הם טרקטורוני הפולריס שחושפים כשל מובנה שאינו עומד במבחנם של מעברי מים. מעבר כזה, בוצי וטובעני למהדרין, ממתין בנ^צ 38. לפולריס מערכת הצתה הממוקמת בקדמת הכלי, סמוך לגחון הצולח את המים. הטרקטורונים של ניר אברמוביץ וליאור טובול מהמקצועית מדוממים באמצע נחל פטיש, ורק גרירה שולפת אותם משם. כארבעים דקות הם יתעכבו רטובים בנקודה זו, עד שיואיל הטרקטורון להתניע ולהמשיך. אתם לא צריכים שאני אספר לכם מי לקח את המקום הראשון בטרקטורונים המקצועיים. מי זה יכול להיות אם לא יובל שרון הפנומן, שאני מבקש ממנו בסיום להתקין בשבילי כסא מורכב על טרקטורון הפלאים שלו, DS450X, למען אוכל לחוש לפחות פעם בחיים את טעמה של טיסה במטוס שאינו מתרומם מעל פני הקרקע. קטגורית הג'יפים הסטנדרטים כבר התרגלה לארח על הפודיום העליון את צוות ^הילוך שישי^ המתגלגל בדיסקברי אוטומטית. ניצן שקל שכבר שבע מרורים עד בלי די, מושיב בכסא הנווט את האופנוען גדי חן. השידוך הופך על פיו את מזלו לוחך העפר של ניצן, הוא מדהיר את הפג'רו ^טלפארמה^ אל הסיום המוצלח בקטגורית הג'יפים המקצועיים, ומקלף לצוות את המקום הראשון. צוות ^מוטורוני^, יפתח שובל וצחי הרצוג, תופס את המקום השני, והוא עייף ויגע ממרדף אחר גלגל שנפרד ממקומו, ושעט לו לדרכו חופשי ומאושר בערבות הנגב. הם מגיעים לסיום עם שני גוז'ונים בלבד, זהיר זהיר, אבל בטוח. את גביע קטגורית ^אב-טיפוס^ T1, לוקחים צוות ^ליוגב^ רז הימן והלל סגל, שלמרות היעדר מתחרים בקטגוריה לוקחים את העסק ברצינות, וקובעים את הזמן השלישי בטיבו. שני מקצוענים חבל^ז. בקטגורית הבאגים צוות אחד בלבד, ניר שני ועומרי רשף מכפר מסריק. מכשיר הניווט כויל מחודש על קו הזינוק ועיכב, שקיעה בנחל גרר הצריכה חילוץ, ולבסוף התמרד גם הטורבו ושפך לאגר. כבר ראינו את הצוות החביב הזה בימים יפים יותר. אגף האופנועים. 10 רוכבים פותחים, ומספרם מתדלדל לתשעה עם פרישתו של יותם כמסופר למעלה. הם נשארים שמונה, עם נטישתו הכפויה של נפתלי דהאן, עקב מפגש כסחיסטי עם בזנ^ט מרושע שמשמיד את צמיגו האחורי. בולט ומפתיע צביקה משבנק, שנראה כי הפנים את חוק המשחק הזה, הכולל ניווט ורכיבה בו-זמנית. מקום שלישי בעממית למרות עונש נקודות של 20 דקות בשל נ^צ מפוספס. במקום השני ברוך קורוניו העקשן והמתמיד, ואת המקום הראשון חוטף הפעם חי סגל, תל אביבי שנוחת ככה פתאום משום מקום, ולא ממצמץ ולא מתבלבל מכל עולם הראלי הזר הזה שהוא פורץ לתוכו כמו מטאור. משחקי חתול ועכבר מתנהלים על המקום הראשון בין שגיא הימן וערן וולנברג, והם מסתיימים הפעם, בנצחונו של ערן, המסיים עם צמיג אחורי מקולף ומתפורר עד לחוטים, אבל מצהיר שהיתה תחרות ניווט מעולה כמו שהוא אוהב. הזמנים שלו הם המהירים ביותר, והוא גם זוכה בגביע ^אלוף הראלי^. שגיא במקום השני, והמקום השלישי מאוייש ע^י איש חייכן סימפטי וצנוע, מתוצריו המובחרים של עמק יזרעאל, רפי דנטה. סאל פיש, מייסד ראלי הבאחה, אתה עוקב אחר שגריריך המזרח תיכונים? ג'יפים T1 4x4 1. רז הימן/הלל סגל ג'יפים 2x4 T1 1. ניר שני/עומרי רשף ג'יפים מקצועי T2 1. ניצן שקל/גדי חן 2. יפתח שובל/צחי הרצוג ג'יפים כללי T2s 1. רון גל/גיא גוטליב 2. אסף טננבאום/בן לאוטרבך 3. רוני פישמן/אייל בומברג טרקטורונים כללי RAID 1. יוני אדמוני 2. גיא ורבר 3. דדי שפרונץ טרקטורונים מקצועי 1. יובל שרון 2. ניר אברמוביץ 3. ליאור טובול אופנועים מתחילים 1. חי סגל 2. ברוך קורוניו 3. צביקה משבנק אופנועים מקצועי 1. ערן וולנברג 2. שגיא הימן 3. רפי דנטה