לפני שלוש שנים בדיוק סיפרנו לכם על רעיון חדשני למנוע בעירה פנימית מבית ריקרדו – חברה בריטית אנונימית עבור רוב צרכנים, אבל גדולה למדי בתחום הטכנולוגיה המוטורית. המנוע החדשני היה אמור לשלב את ההספק הסגולי הגבוה של מנוע שתי פעימות עם החסכנות והעמידות של מנוע ארבע פעימות, ולהציע יחידת כוח חזקה, חסכונית וקומפקטית במחיר סביר. אז הכריזה ריקרדו כי בנית אב הטיפוס הראשון תמשך שנתיים וחצי, ועתה – באיחור קל של חצי שנה – הם חוזרים ומספרים לנו על השלמת הפרויקט, בדמות מנוע V6 בנפח 2.1 ל' פועם ועובד. מנוע הניסוי משתמש במערכת הזרקת בנזין ישירה וניהול מנוע של דנסו, אחת השותפות בפרויקט, כשעל האלגוריתם המדויק של המעבר בין מחזורי הפעולה השונים – מעבר חלק ו^שקוף^ הוא עניין קריטי לשימושיות המנוע – אחראית חברת Ma 2T4. אולי מתוך חשש לגניבת הרעיון, קימצו בשעתו אנשי החברה בפרטים באותה הודעה מקורית – הם לא סיפרו איך יתבצע תזמון השסתומים המורכב או איך ישוכנע המנוע לשאוב תערובת כאשר הוא פועל כמנוע שתי פעימות. הפעם הם כבר הרבה יותר נדיבים במידע: תזמון השסתומים המורכב, אחת הבעיות הקשות ביותר בקונספט על-פי החברה, בוצע על ידי מערכת שסתומים אלקטרו-הידראולית, ללא גל זיזים בצורתו המוכרת (אם כי פותחה כבר מערכת תזמון מכנית שתוכל לעמוד במשימה); מערכת היניקה תהיה מוגדשת (שילוב של מגדש-על ומגדש-טורבו במנוע הסדרתי, במנוע הניסוי סופק אוויר דחוס ממקור חיצוני). החברה מדווחת גם כי בניסוי שעשתה, הצליח המנוע החדש להשיג צריכת דלק נמוכה ב-27% (עם הפחתה מקבילה בפליטת ה-CO2) בהשוואה למנוע 3.5 ל' עם תיבה אוטומטית המניע מכונית סדרתית, מבלי לפגוע בביצועים. אם אתם תוהים איך בדיוק הצליחה החברה לדחוס את המפלצת המצולמת לתוך תא המנוע, נפתור לכם את החידה – הם לא ממש הצליחו. אפילו לא ניסו – את ההשוואה הם עשו מול סימולציית מחשב למנוע שלהם... עוד פרטים ששוחררו מספרים על זמינות מומנט מרשימה – 15.3 קג^מ כבר ב-1,000 סל^ד, ו-23.5 קג^מ ב-2,500 סל^ד, אבל חייבים לתהות איפה ה^גליק^ הגדול במנוע החדש – הרי שילוב של מגדש-על ומגדש-טורבו עם מנוע ארבע פעימות מצליח להוציא הספקים המקבילים לזה של מנוע גדול משמעותית, יחד עם זמינות כוח מרשימה, כבר כיום עם טכנולוגית ארבע-פעימות מוכרת ובדוקה. נשאר, כנראה, רק לחכות ולראות האם הטכנולוגיה תבשיל לכדי מנוע סדרתי, ואילו יתרונות הוא יציע על פני המנועים המוכרים.