החיפוש הבלתי-נלאה אחר פתרונות ניוד 'ירוקים' מביא ליצירות מכל הסוגים. דומה כי שילובים בין אופנוע למכונית, כמו הלומנאו סמרה שהופיעה בתערוכת ז'נבה, טומנים בתוכם אטרקציה בשל שילוב תכונות מכונית – בעיקר הגנה בפני מזג אוויר ובטיחות, אבל גם יעילות אוירודינמית – יחד עם הממדים הקומפקטיים והמשקל הנמוך של אופנוע. אלו מעניקים יתרון ברור מבחינת צריכת דלק, כמו גם תמרון נוח בסביבה עירונית צפופה ולפעמים גם יתרונות רישוי ומיסוי. הכלי המופיע בתמונה הראשית הוא ה-VentureOne, אשר מוצג בתערוכת ניו-יורק כאבטיפוס. לפיתוח – חלקו לפחות – אחראית חברת Venture Vehicles השוכנת בלוס-אנג'לס. מדוע חלקו? אם משהו בכלי הזה נראה לכם מוכר, הרי שיש לכך סיבה טובה. הרעיון הוא שתא הנוסעים, יחד עם הגלגל הקדמי, נוטה הצידה כאופנוע בפניות, בעוד צמד הגלגלים האחוריים נותרים במגע עם הכביש. נשמע עוד יותר מוכר? את הטכנולוגיה הזו, שבבסיסה מערכת שליטה הידרו-מכנית המכונה Dynamic Vehicle Control, פיתחה חברת קארוור ההולנדית (תמונה של הקארוור התלת גלגלי, משמאל), ו-Venture משתמשת בה ברשיון. כיאה לחברה השוכנת בקליפורניה, המעוז הירוק של ארה^ב, הכלי התלת-גלגלי מפותח על-מנת לספק חוויה ייחודית ועדיין להיות ידידותי מאד לסביבה; בהתאם לכך מתוכננות שלוש גרסאות, שתיים היברידיות ואחת חשמלית לגמרי. ההיברידית ה^חסכונית^ תכלול יחידת הנעה בהספק של 50 קילוואט (68 כ^ס) , תגיע למהירות של 160 קמ^ש, וטווח הנסיעה המוצהר הוא מעל 350 מייל – יותר מ-560 ק^מ. הגרסה הביצועיסטית תקבל יחידת הנעה בהספק כפול, תגיע ל-200 קמ^ש, וטווח הנסיעה יצטמצם רק בקצת, לסביבות 300 מייל. שתי הגרסאות ההיברידיות מתוכננות להשיג צריכת דלק של יותר מ-40 ק^מ לליטר. הוונצ'ור החשמלית תצוייד במנוע בהספק של 40 קילוואט, תגיע ל-110 קמ^ש פלוס, וטווח הנסיעה יהיה כ-200 ק^מ. הפרטים הטכניים שפורסמו בינתיים הם מועטים. הגרסאות ההיברידיות יצוידו במצברי ליתיום-איון ויהיו מסוג Plug-In, דהיינו ניתנות לטעינה מרשת חשמל חיצונית. הוונצ'ר החשמלית תקבל מצברי ליתיום-פולימר. כל הגרסאות יצוידו בבלימה רגנרטיבית לטעינת המצברים. מתי כל זה יגיע לבשלות? תאריך היעד ליציאה לשוק הוא 2009, כשהמחירים יתחילו מסביבות 20,000 דולר. אנחנו מקווים שבמחיר הזה נכלל גם מזגן...