אחת הכוכבות של תערוכת ניו-יורק שנפתחה אתמול צפויה להיות המכונית שאתם רואים כאן: סאלין S5S 'ראפטור', המחזירה להיצע של חברת השיפורים האמריקנית מכונית-על מייצור עצמי, לאחר שייצור ה-S7 הופסק בסוף 2006. החשיפה הרשמית טרם נערכה ומיועדת להיום, אבל תמונות ראשונות (וקטנות) כבר הספיקו לדלוף. בניגוד ל-S7, שהיתה למעשה גרסה חוקית לכביש של מכונית מירוץ, ה-S5S נולדה כמכונית כביש. יחסית למחיר בו נמכרה ה-S7 האחרונה מדובר במציאה אמיתית: 185,000 דולר, לעומת כמעט 600,000 דולר ל-S7TT כפולת-הטורבו. זה לא אומר שהקונה יקופח מבחינת ביצועים, שכן ה-S5S מקבלת מנוע V8 בנפח 5.0 ל' בעל מגדש על, שמוציא 650 כ^ס. בצעד מענין (אך לא ממש מפתיע, שכן מדובר בארה^ב) המנוע מותאם לפעול על תערובת אתנול E85. הנתון הרשמי להאצה מ-0 ל-60 מייל/שעה הוא 3.2 שניות – בואו נגיד 3.4 שניות מ-0 ל-100 קמ^ש. עוד במפרט: חישוקי ^20 ותיבה ידנית (יש!) 6 הילוכים. תיבה סקוונסיאלית נמצאת בפיתוח ויתכן שתצורף אף היא להיצע עד שהייצור יתחיל – הצפי הוא 2010. ה-S5S היא מיזם משותף של סאלין יחד עם חברת ASC, המתמחה בין היתר בפיתוח מנגנוני גג נפתח ובהסבות של מכוניות קיימות (למשל, קרייזלר 300C פתוחת-גג). יש לציין כי בשבוע שעבר הכריז סטיב סאלין, מייסד החברה הנושאת את שמו, על השקת מותג חדש, SMS, שיתמקד בשיפור מכוניות עתירות-ביצועים וייצור מכוניות-על לשיווק גלובלי. אין כאן ניגוד אינטרסים מאחר וב-2007 פרש סאלין מהחברה שהקים והיום אינו קשור אליה עוד. אחד היתרונות של החברה החדשה הוא העדר הקשר המסורתי לפורד, בגללו עוסקת סאלין בשיפור מכוניות פורד באופן כמעט בלעדי. ב-SMS יוכל סטיב סאלין לעבוד עם כל המותגים בשוק.