בסוף החודש שעבר סיפרנו לכם על התוצאה העגומה שהשיג הניסאן נאווארה בסבב מבחני הריסוק הראשון שערך ארגון NCAP האירופי לטנדרים. כוכב אחד 'פגום' הוא כל שהצליח הנאווארה לקבל בהגנה על מבוגרים, אחרי ציון של נקודה אחת בלבד מתוך ה-16 האפשריות בריסוק הקדמי. הנאווארה סבל ממספר בעיות, ביניהן – פתיחה מאוחרת של כרית האוויר (הבודדת) בשל בעיית תוכנה. ניסאן פעלה מהר, הזדרזה לעדכן את תוכנת ההפעלה, הוציאה קריאת-תיקון לטנדרים שכבר יצאו לשוק – ומסרה טנדר נוסף ל-NCAP לבחינה חוזרת – ותוצאות הבדיקה התפרסמו אתמול. ובכן עדכון התוכנה אכן עשה את שלו. כפי שניתן לראות באיורים המצורפים, הנהג עדיין נמצא בסכנת פגיעה גבוהה מהמקובל במכוניות פרטיות בימים אלו, אבל בעוד קודם לכן ראש הנהג זכה לדירוג הנמוך ביותר, Poor – צבע אדום, שמשמעותו סכנת פגיעה גבוהה מאד – הרי שהפעם ראש הנהג מקבל את הציון הגבוה ביותר, וצבע ירוק. אזור החזה עדיין נמצא בסכנת פגיעה גבוהה יחסית (צבע חום), אך הציון בריסוק הקדמי השתפר משמעותית והגיע ל-7 נקודות מתוך ה-16 האפשריות. זה הספיק לציון הגנת-מבוגרים כללי של 3 כוכבים, עדיין לא מזהיר (ופחות מארבעת הכוכבים שהשיג המיצובישי L200) אך כבר בגדר הסביר. יחד עם עדכון הציון להגנה על מבוגרים, העניק NCAP עוד כוכב לנאווארה בהגנה על ילדים, כך שהציון החדש הוא 4 כוכבים. ציון ההגנה על הולכי רגל הוא 2 כוכבים. מי שנשאר כעת מאחור במירוץ הבטיחות בסגמנט הטנדרים הוא האיסוזו D-מקס, שגם הוא לא הבריק – בלשון המעטה – במבחני הריסוק, עם ציון של 2 נקודות בלבד מתוך 16 בריסוק הקדמי ודירוג של שני כוכבים 'מינוס' בהגנה על מבוגרים. מ-NCAP נמסר כי איסוזו נמצאת בהליכי בדיקה כדי לעמוד על הסיבות לציון הנמוך.