לפני כמעט בדיוק שנה הציגה לוטוס את מכוניתה הקיצונית ביותר, ה-2-11, אשר יועדה בעיקר לימי מסלול אך אם אפשרות להעלותה על הכביש הציבורי. ה-2-11 הוכיחה עצמה כראויה בהחלט להצטרף למשפחת לוטוס, קצרה שבחים מכל עבר והכתה על המסלול מכוניות חזקות ויקרות ממנה בהרבה. את מסלול המבחן של מגזין EVO הבריטי הקיפה ה-2-11 הקטנה מהר יותר ממקלארן F1, פרארי אנזו ולמבורגיני גאייארדו סופרלג'רה! עכשיו מציגה לוטוס גרסת "לייט", שמטרתה לאפשר גם לאלו מאתנו (טוב, לא ממש מאתנו) שאינם עמוקי-כיס לשים את ידם על 2-11. השינוי העיקרי הוא שימוש במנוע טויוטה 1.8 ל' של האליס R, ללא הגדשה, המפיק 190 כ"ס – זאת לעומת 255 כ"ס מהמנוע בעל מגדש-העל שבגרסה הראשונה של ה-2-11 (המכונה Launch Edition). לאחר שחלק מהאבזור הוסר אף הוא, ירד תג המחיר מ-40,000 ליש"ט ל-28,000 ליש"ט, כאשר לקונה מוצעות מספר חבילות אופציונליות כדי לתפור את מכוניתו לפי מידותיו. לא שמדובר פה על פשרה לגבי התכונות החשובות של ה-2-11, וגם הביצועים בקו ישר אינם בדיוק עגלתיים. המעבר למנוע האטמוספירי איפשר לחסוך 25 ק"ג במשקל הנוצתי ממילא, שעומד עכשיו על 720 ק"ג (רטוב) במקום 745. ל-100 קמ"ש מגיעה ה-2-11 הבסיסית ב-4.5 שניות, רק חצי שניה לאט יותר מהגרסה המוגדשת, והמהירות המירבית היא 225 קמ"ש. בין האופציות שמציעה לוטוס: חבילה המאפשרת רישוי כביש לפי התקנות הבריטיות לרכב בודד (דהיינו, הלקוח מבצע זאת בעצמו; כן, בבריטניה זה עובד ככה לגבי מכוניות המיוצרות בהיקף קטן), ולוטוס אומרת שעכשיו אפשר להפוך את ה-2-11 לחוקית גם בעוד מדינות פרט לבריטניה. רשימת האופציות כוללות מרכב קרבון המוריד עוד 20 ק"ג מהמשקל, חבילת "אירו" הכוללת כנף אחורית מתכווננת וספליטר קדמי מוארך, חבילת ספורט הכוללת בולמי אוהלינס מתכווננים, חבילות מסלול עם או בלי פנסים (למי שמוותר על חוקיות לכביש) – ואפשר אפילו לבחור את המנוע המוגדש, אופציה שמחירה 4,500 ליש"ט. יש עוד רשימה ארוכה של אופציות, מדיפרנציאל מוגבל החלקה ובלמים משודרגים ועד מטף-כיבוי או כיסוי לרכב המותאם לסוג הכנף שבחרת...