לפני כשלושה חודשים החלה להסתובב ברשת ידיעה אודות רכב-פנאי שמפתחת פרארי. מקור הידיעה היה השבועון הבריטי 'אוטו אקספרס', שאף פרסם עיבודי-מחשב. הדיווח נראה רציני למדי וכלל אף שם קוד, F151 (ה'בייבי פרארי' שתוצג בתערוכת פריז הקרובה קיבלה את הכינוי F149, מה שאומר שעד להופעת רכב-הפנאי – אם זה אכן יתרחש – אנו צפויים לעוד דגם פרארי חדש. אבל זה לא קשור לסיפורנו הנוכחי). מועד הופעת ה-F151 אמור היה להיות רחוק – שנת 2010 לקונספט בלבד. אנו במערכת 'אוטו', כולל כותב שורות אלו, התייחסנו לידיעה המדוברת בביטול מוחלט. ^מישהו משועמם החליט לשחק במחשב^, היתה הדעה הגורפת. רכב פנאי? פרארי? אין מצב. העובדה ש'אוטו אקספרס' הוא צהובון ידוע בתחום הרכב לא עזרה לחזק את מהימנות הידיעה. לדעה שלנו, אגב, היו שותפים רבים ברחבי העולם: לפרארי לא יהיה רכב שטח. אבל, מידע עדכני שמגיע אלינו דרך ידיד המערכת העובד באחד מעיתוני איטליה (לא בתחום הרכב) שופך אור חדש – ומענין – על הסיפור. לדבריו, התקשורת האיטלקית רוחשת מתחת לפני השטח עם שמועות ודיווחים חדשים אודות החלטה שהתקבלה ממש לאחרונה, ללכת על פרוייקט רכב-פנאי שיישא את סמל הסוס המפורסם. הדחף העיקרי מאחורי ההחלטה: ההצלחה הפנומנלית של פורשה, לא רק בפני עצמה אלא המהלכים שהיא מבצעת עם פולקסווגן. פורשה הפכה להיות לא רק יצרן-הרכב הרווחי בעולם, אלא גם לשחקן ראשי בזירה עולמית עקב בעלותה החלקית בפולקסווגן. פרארי מצידה נהנית מפריחה ושברה שיאי מכירות ב-2007, כאשר מכרה כ-6,500 מכוניות – אבל זה עדיין פחות מעשירית ממכירות פורשה, המתקרבות ל-100,000 יחידות בשנה. לחלק גדול מההצלחה של פורשה אחראי כמובן הקאיין. אז בפרארי עשו – כך השמועות – 2+2… הרינונים הלוהטים ביותר, אגב, קשורים בעזיבתו לאחרונה של ז'אן טוד – מהלך תמוה, דווקא בתקופה בה החברה בראשותו זוכה להצלחה ללא תקדים. ובכן, השמועות שרצות בבלוגים איטלקיים טוענות כי טוד היה בין המתנגדים הנמרצים ביותר ל'התפלשות מותג פרארי בבוץ' כדבריו (ביטוי מענין, בהתחשב בנושא עליו מדובר…). לאחר שהובהר לו על-ידי בעלי הבית, ובראשם יו^ר פיאט ונשיא פרארי לוקה די מונטזמולו, כי פרוייקט F151 חיוני להתקדמות החברה – החליט לא לתת את ידו למעשה העוולה והתפטר. למעןהאמת, אנו לא רק מבינים אותו אלא גם מסכימים איתו. בשלב זה אין כמובן כל אישור רשמי לשמועות. התמונה המופיעה כאן אינה חדשה – זהו עיבוד-המחשב של 'אוטו אקספרס' מתחילת ינואר, ומנסיוננו עיבודי המחשב שלהם אינם מבוססים על מידע מוצק אלא על דמיון הגרפיקאי ואנשי המערכת בלבד.