הדאצ'ה סאנדרו החדשה נחשפה אתמול במהלך תערוכת הרכב של ז'נבה. המדובר ב^מכונית עולמית^ עבור קונצרן רנו (אליו שייכת דאצ'ה הרומנייה) שכבר נמכרת בדרום אמריקה מזה מספר חודשים, ואף מיוצרת שם (בברזיל) תחת השם רנו סאנדרו (ראו תמונה). המדובר בפיתוח של דאצ'ה המתבסס על רצפת הרנו קליאו 2 זצ^ל כאשר לא פחות מ-70% מהמכלולים נלקחו מהאחות דאצ'ה לוגאן. הרעיון הוא כמובן להציע מכונית – האצ'בק 5-דלתות קומפקטית, במקרה זה – אטרקטיבית במחיר אך עדיין העומדת בסטנדרטים המקובלים באירופה. כיחידות הנעה משמשות את הדאצ'ה סאנדרו מנועי 1.4 ו-1.6 בנזין של רנו (75 ו-87 כוח-סוס בהתאמה) או דיזל 1.5 ליטר בשתי רמות הספק, אף הוא מתוצרת רנו, עם 68 או 86 כוח-סוס. לטענת דאצ'ה כל המנועים עומדים ברמת פליטת CO2 מצוינת של כ-120 גרם/ק^מ. אורך הסאנדרו הוא 402 ס^מ ונפח תא המטען נע בין 320 ל-1,200 ליטר. ABS וצמד כריות אוויר בחזית הן סטנדרט. כריות צד תוצענה בעבור תוספת מחיר (בדאצ'ה). תחילת השיווק של הדאצ'ה סאנדרו מתוכנן ליוני השנה. ומה הרלוונטיות לגבינו? משיחה עם בני לוי, מנהל מותג רנו בקבוצת קרסו, היבואנית, עולה כי הדאצ'ה לא תגיע אלינו, אלא הרנו סאנדרו. ^אנחנו לא נייבא את דאצ'ה לארץ^ מבהיר לוי; ^המדובר במכונית שתוכננה ויוצרה בטכנולוגיה של רנו ומשווקת בחלק מהמדינות באירופה כדאצ'ה – זולה יותר ופחות מאובזרת – ובחלק מהמדינות כרנו^. הרנו סאנדרו תגיע אלינו במחצית השניה של 2008, ככל הנראה במקביל לתחילת השיווק באירופה. ^הרנו סאנדרו תוצע במחיר תחרותי שיהיה נמוך מהקליאו וככל הנראה יתחיל מתחת ל-100,000 שקל. המכונית תגיע כסטנדרט בטיחות מינימאלי עם 4 כריות אוויר^ מוסר בני לוי, ובתשובה לשאלתנו עונה כי ^עוד לא ידוע אם יהיה ESP או לא, הן כסטנדרט והן כאופציה^.