יונדאי אוחזת במקום השני בטבלת המכירות המקומית כבר לא מעט זמן, אבל עושה זאת בעיקר בזכות כלי הרכב הקטנים שבהיצע, האקסנט והגטס, ובעצם ללא נוכחות כלל בשוק השלישי בגודלו – שוק המשפחתיות הגדולות, או ^רכבי המנהלים^ בשמם העממי, שמאכלסות את קבוצה 4 של מדרגות הרישוי (מחיר של עד 147,000 שקל). עד עכשיו. כלמוביל מזנקת על קטגוריה 4 במתקפה כפולה. באגף הימני נמצאת גרסת ה-2.0 ל' של הסונטה, שעברה לאחרונה מתיחת פנים שכנראה גם כיווצה מעט את המחיר עבור היבואן, ובאגף השמאלי נמצאת גרסת בסיס חדשה של הטוסון, מי שבזמנו המציא מחדש את קטגורית הפנאי בארץ. מעניין לציין שאז, בהשקה הראשונה, ציינו נציגי היבואן כי נמנעו במכוון מכניסה לקבוצה 4 מטעמי מיצוב – אבל כנראה שדברים משתנים. נציג הטוסון בקבוצה 4 יקרא ^טקסס^, ועליו כבר דיווחנו כאן לפני כשבוע. בינתיים שחררה כלמוביל פרטים ^אודות הטוסון-קבוצה-4^, אשר מבחינה מכנית לא יבדל מהאחים המאובזרים יותר – מנוע V6 בנפח 2.7 ל', תיבה אוטומטית והנעה כפולה. גם אבזור הבטיחות לא יפגע, עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. אבזור הנוחות יכלול בקרת שיוט ומערכת שמע מקורית, ואפילו חישוקים קלים כלולים במחיר. מה שאין הם גג שמש, מסילות מטען ומערכת מולטימדיה. הסונטה תנסה לנצל את מתיחת הפנים להתחלה חדשה בשוק הישראלי, שלא האיר לה פנים עד עתה. תמחור גבוה מדי מנע ממנה חדירה אמיתית לשוק עד היום, ובכלמוביל מקווים כי הדור החדש יזכה להצלחה רבה יותר. הם בהחלט חימשו את הסונטה לקרב ההישרדות טוב יותר – יש, סוף סוף, מנוע שני ל' מודרני וחזק (עם 164 כ^ס, מה שעל הנייר הופך אותו למנוע השני ל' החזק בקטגוריה), יש רמת אבזור גבוהה והכי חשוב – יש מחיר שרלבנטי לתחום ציי הרכב. אל המנוע החדש מוצמד אבזור נדיב – בנוסף לאבזור הבטיחות המתבקש, כולל בקרת יציבות, יש גם הפעלה של מערכת השמע מההגה, בקרת אקלים, חישוקים קלים וגג שמש. גרסאות ה-2.4 ל' וה-3.3 ל' זכו לעדכון גם הן, עם מנועים מחוזקים (175 כ^ס במקום 161 ב-2.4, 250 כ^ס במקום 235 במנוע הגדול) והילוך חמישי, ונדרש, בתיבה של מנוע ה-2.4 ל' (ל-3.3 ל' היו חמישה כבר לפני כן). בדגמים אלו האבזור כולל כבר כיוון חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור מראה נגד סינוור ועוד. הגרסה הבכירה גם מצוידת בפטנט חדש – AGCS, שהם ראשי תיבות ל^שליטה אקטיבית בגאומטרית המתלה (האחורי)^. מערכת זו יכולה לשנות את גאומטריית המתלה בהתאם לתנאי הנהיגה והדרך, ובכך לשפר את אחיזת הכביש של המתלה האחורי.