למרות שתערוכת ז'נבה נפתחת רשמית היום, אתמול בערב כבר החלו מסיבות-העיתונאים וההשקות – כולל של סאאב. ה-9X היא מכונית קונספט האמורה להראות לנו כיצד עשויה להראות האצ'בק עתידית של סאאב – עם רמיזה ברורה לכיוון של וולוו C30, ב.מ.וו סדרה 1 ואודי A3. סאאב מגדירה את ה-9X כ^ביו-היברידי^ – שילוב של מנוע בנזין הפועל על תערובת אתנול E85 עם מערכת היברידית המוגדרת כדור הבא של GM. במקום האלטרנטור מותקן מנוע חשמלי שיכול לשמש להנעה או לייצור חשמל לטעינת מצברי ליתיום-איון, המותקנים תחת רצפת המכונית. הטעינה מתבצעת, כרגיל במכוניות היברידיות, הן על-ידי המנוע בעת הצורך והן בזמן האטה – בלימה רגנרטיבית. בנוסף, פנל סולרי גדול על גג המכונית מגייס גם את אנרגיית השמש לטעינת המצברים. עוד מתהדרת המכונית באוירודינמיקה אקטיבית: מעל מהירות 70 קמ^ש, הספוילר האחורי מוסט לאחור כדי להאריך את קו הגג, ודיפיוזר נשלף אף הוא מתחתית הפגוש האחורי. בבלימה חזקה ממהירויות מעל 100 קמ^ש, הספוילר העליון מורם כדי ליצור כוח הצמדה על הגלגל האחוריים. פעולה זו גם חושפת אור-בלם נוסף כאזהרה נוספת לנוסעים מאחור. מנוע הבנזין הוא בנפח 1.4 ל' בלבד, אשר מצוייד במגדש טורבו בלחץ גבוה ועבר אופטימיזציה לשימוש בתערובת E85. הספק המירבי עם תערובת זו הוא 200 כ^ס מכובדים עם מומנט של 28.6 קג^מ (!) בתחום רחב שבין 1,750 ל-5,000 סל^ד. המנוע עדיין יכול לפעול על בנזין לבדו אבל אז התפוקה יורדת ל-170 כ^ס ו-23.5 קג^מ). הספק היחידה החשמלית לא נמסר אך אנו מנחשים שאינו גבוה, שכן הביצועים סבירים עבור תפוקת מנוע השריפה-הפנימית לבדו: 0 ל-100 ב-7.9 שנ' (עם E85). המהירות המירבית היא 215 קמ^ש. לצורך חסכון בדלק משולב המנוע עם תיבה רובוטית 6 הילוכים, והוא מדומם אוטומטית בעת עצירה. צריכת הדלק המוצהרת היא 15.8 ק^מ לליטר עם תערובת E85, יחד עם פליטת CO2 של 105 גרם/ק^מ בלבד. בנוסף למערכת ההנעה, שמה סאאב דגש על בטיחות, איך לא. המושבים הקדמיים, למשל, מצוידים בחגורות בטיחות 4 נקודות, אשר ^מושטות^ באופן חשמלי מעבר לכתפיים לאחר שהנוסע מתיישב במקומו, להקלת החגירה. מערכות העזר כוללות בקרת סטיה מנתיב בסיוע מצלמה, אשר משמשת גם לזיהוי של תנועה נגדית בלילה ולעמעום אוטומטי של הפנסים הקדמיים.