אין ספק שקייטרהם, החברה הקטנה שמייצרת את ה-7 המיתולוגית של לוטוס מאז 1973, הביאה לנו כמה וכמה מכוניות מדהימות במרוצת השנים. אבל עכשיו נפתח פרק חדש בדברי ימי קייטרהם, אשר מציב את ה-7 הקטנה בספירה אחרת. היום הכריזה קייטרהם על הקמת זרוע-ביצועים רשמית, שתקרא RS – ותציע מכוניות אולטרא-מיוחדות על הבסיס המכני המוכר של דגמי קייטרהם נוכחיים. מאחורי האותיות RS נמצא שם המוכר היטב בבריטניה: Russell Savory, בעל עבר עשיר בשיפורים וניהול קבוצות מירוצים, וכיום בעל סדנת RS Performance. במסגרת שיתוף הפעולה עליו הוכרז היום, תציע הסדנה גרסאות קייטרהם אקסקלוסיביות ללקוחות עמוקי כיס – וביצועים שלא מן העולם הזה. בלב גרסאות RS החדשות יעמוד מנוע מפיתוח עצמי של ראסל סייבורי, המכונה RST-V8 – כינוי שגם הוא מוכר לחובבי רכב בבריטניה הנמצאים בענינים. מדובר במנוע (V8, כמובן) בנפח 2.4 ל' המפיק כ-380 כ^ס (!) בגרסתו האטמוספירית – ומעל 500 כ^ס בגרסה מוגדשת! כדי שיהיה ברור על מה מדובר, זה המנוע בו תוכנן לעשות שימוש בקאפארו T1, לפני שהוחלט שם לעבור למנוע בנפח גדול יותר של 3.5 ל'. סייבורי התחיל לפתח את המנוע המדובר עוד במחצית הראשונה של שנות ה-90, אך נטש את הפרוייקט למשך מספר שנים בשל מחויבויות אחרות וחזר אליו רק ב-2002. המכונית הראשונה שמוצעת כתוצאה משיתוף הפעולה בין קייטרהם ל-RS נושאת את הכינוי Levante, והנתונים הטכניים עוצרי נשימה. המנוע כאן מוצע בגרסתו המוגדשת החזקה, והמשקל הוא מ-520 ק^ג ומעלה בהתאם לאבזור שייבחר – כל לקוח יזכה לטיפול אישי ולתפירת מכונית לפי הזמנה. זה אומר שיש לנו עסק עם יחס הספק-משקל של פחות או יותר 1:1 – כפול מבוגאטי ויירון, ובקו אחד עם הקאפארו T1 הסנסציונית! התאוצה מ-0 ל-100 תתבצע בפחות מ-3 שניות. הכוח עובר לגלגלים (195/45-15 מלפנים, 245/40-15 מאחור) דרך תיבה סקוונסיאלית עם 6 הילוכים ודיפנציאל מוגבל החלקה. הבסיס היא שלדת ה-SV (המעט יותר גדולה) של קייטרהם, וזו מקבלת חלקי מרכב חיצוני חדשים בעיצוב המהווה פרשנות חדשה למראה הקלסי של סדרת ה-7. חומרים אקזוטיים מופיעים בכל פינה, מיותר אולי לציין. כל זה עולה לא מעט: 115,000 ליש^ט, בדיוק פי שלושה ממחיר הקייטרהם הנוכחית היקרה ביותר, CSR260. כמובן שהמחיר יכול לעלות כמעט ללא הגבלה. המוטו של RS הוא ^הכל אפשרי^. עכשיו אנו ממתינים להשוואה הבלתי-נמנעת בין הלוואנטה לקאפארו T1...