היצירה המוזרה הזו מתחבאת לה באחת הפינות של תערוכת ז'נבה, אבל כדאי מאד לשים לב אליה כי מדובר ברכב חשמלי עם מאפיינים יוצאי-דופן, ונתונים מבטיחים. שני אחים צרפתיים הם שהקימו את חברת Lumeneo, וה-Smera המוצג כאן הוא המוצר הכמעט-סופי שלהם. הרעיון הוא להציע רכב בעל ארבעה גלגלים אך עם ממדים של אופנוע, והתנהגות דינמית המהווה הכלאה בין מכונית לאופנוע. איך זה עובד? הסמרה נוטה בפניות בשיעור של עד 25 מעלות (באופן המזכיר במקצת את הפיאג'ו MP3, יחד עם הגלגלים), כששיעור ההטיה נשלט על-ידי מחשב מרכזי. הנהג אינו מעורב בעסק ואינו נדרש לשמור על שיווי-משקל כמו באופנוע. את ההנעה מספק מערך מצברי ליתיום – לא נאמר איזה סוג בדיוק – המזין מתח של 144 וולט לשני מנועים חשמליים בהספק של 20 כ"ס כל אחד, שכל אחד מהם מזין גלגל נפרד. שילוב בין השניים באמצעות בקרה מרכזית יוצר סוג של דיפרנציאל וירטואלי אלקטרוני ומאפשר מהירויות-סיבוב שונות של הגלגלים לצורך ביצוע פניות. מערך המצברים שוקל 80 ק"ג והקיבולת הכוללת שלהם היא 10 קווט"ש: מספיק, לדברי היצרן, לטווח נסיעה מרשים של 150 ק"מ. בסיס הגלגלים הוא 1.70 מ', האורך 2.45 מ', הגובה 1.45 מ' והרוחב – רק 80 ס"מ. כל העסק שוקל 350 ק"ג, כך שההספק המשולב של 40 כ"ס מספיק כדי להציע ביצועים נאים: 0 ל-100 ב-8 שניות, ומהירות מירבית של 130 קמ"ש. הסמרה, יש לציין, מיועדת בעיקר לשימושים עירוניים-אורבניים, היכן שממדיה האופנועיים ויכולת ההאצה יסייעו לה לצלוח נתיבי תנועה צפופים. קוטר הסיבוב הוא 7 מ', טוב מכל מכונית. הצמיגים הם במידה 145/70-14. יש אפילו תא-מטען קטן בנפח של 70 ל' אם שני המושבים – זה אחרי זה – מנוצלים; אם מוותרים על נוסע נוסף, נפח המטען עולה ל-150 ל'. הסמרה מתוכננת לעבור ניסויים סופיים הקיץ לפני שתוצע למכירה סדרתית – המחיר עדיין לא ידוע בשלב זה. מה שאנחנו חושבים זה שצריך ליצור קשר דחוף בין לומנאו לפרוייקט Better Place. אם כבר מכוניות חשמליות אז שיהיו כאלו, לא קליאו או מגאן... אגב, כאשר רואים את הסמרה קשה שלא לחשוב על הטנגו הפסיכוטית – עוד מכונית חשמלית סופר-צרה – אבל מדובר בשתי חיות שונות לחלוטין: הטנגו, למרות ממדים דומים, נושאת מצברים במשקל כולל של כחצי טון (!) נמוך מאד בין גלגליה, מה שמקנה לה את יציבותה ומונע את הצורך בנטיה. אותו מערך מצברים מפלצתי גם מקנה לטנגו ביצועים של מכונית-על. כאמור – סיפור אחר.