בשנת 1924 הזמין יורש יצרנית האפריטיפים והקוניאקים הצרפתייה דובונט – אנדרה דובונט, בן ה-26 – מרכב מכונית העשוי כולו עץ ממומחית התעופה ניופורט אוויאיישן. המרכב יוצר בשיטות ובחומרים שהיו מקובלים מעולם התעופה בשעתו – בעיקר מהגוני, בצורות ועוביים שונים, שהודבקו יחד, צופו בפורניר, לוטשו ונצבעו.
 
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל 
ההשראה? היספנו-סוויצה H6C Tulipwood טורפדו מ-1924
המרכב היפהפה וקל המשקל (פחות מ-75 ק''ג!) הולבש על שלדת היספנו-סוויצה, והתוצאה נקראה היספנו-סוויצה H6C Tulipwood טורפדו; אגב, בתחילה זוהה העץ ממנו נבנתה המכונית כ-Tulipwood – עץ הגדל בדרום אמריקה ובסין, וידוע באיכותו הגבוהה בעיקר לשימושי פיסול ובנייה כאשר נדרש חוזק מרבי. בפועל השתמשו אנשי ניופורט אוויאיישן במהגוני, כאמור, אבל השם נשאר...
 
 
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל 
היספנו-סוויצה  Tulipwood  - למעשה עץ מהגוני...
 
מה שאולי המעניין ביותר בכל בניית המרכב הייחודית הזו (והיו עוד ''מכוניות מעץ'' לפני ואחרי) היה המשקל הקל והחוזק הרב של המרכב. בשל שיטות הדבקה ושימוש בפסי עץ דקים האחד על השני (בדומה לעץ לבוד) הגיעה עובי הדופן ל-19 מ''מ בלבד, מתוכם 3 מ''מ הציפוי ('פורניר'). באותה השנה השתתף דובונט בשני מרוצים עם ה'היספנו' מעץ שלו – הטארגה פלוריו והקופה פלוריו בסיציליה, מהמרוצים המפרכים לתקופתם – מסיים שישי וחמישי בהתאמה, ראשון בקטגוריה שלו (מעל 4.5 ל')! ולא, לא עפו שבבי עץ או התגלו תולעים במרכב...
בהחלט ייתכן שג'ו הארמון, בעל סדנת עיצוב הנושאת את שמו, ממשיך את דרכו של אותו אנדר'ה דובונה; הוא מעצב אמריקני בן ...27, שחושב שניתן ליצור מכונית-על של ממש מעץ – גם בימינו אנו בכפוף לסטנדרטים, לביצועים ולכוחות המאפיינים מכונות-כוח ראדיקאליות שכאלו, בנות תקופתנו; לצורך הגשמת חלומו והוכחת נכונות התזה שלו, הוא חבר לקבוצת סטודנטים מאוניברסיטת צפון קרוליינה. יצירתם – ה'ספלינטר' (Splinter, קיסם או שבב עץ, או הפועל לפצל או לבקע) – אמורה לנסוע עד לסוף שנה זו, ולא סתם: חבורת היוצרים מאמינה כי המכונית תהיה מסוגלת למהירויות של עד כ-385 קמ''ש!!
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל
ה'ספלינטר' תהייה עוד יותר "עצית" מההיספנו למעלה; הכל (כמעט) עשוי מעץ. בהיספנו השלדה היתה ממתכת...
 
המפרט נשמע מבטיח, אם כי מוזר משהו: הספלינטר עשויה עץ מייפל, עץ לבוד ו-MDF (עץ דחוס) היוצרים יחד מרכב מונוקוק אחוד וחזק ביותר. כיחידת הנעה ישמש ככל הנראה V8 בנפח 4.6 ליטר מבית פורד עם מגדש-על וכ-700 כוח-סוס המשודך לגיר 6-מהירויות. המשקל הסופי הצפוי יעמוד על 1,134 ק''ג, שהם 240 ק''ג פחות מפורשה 911 GT3.
 
 
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל
המנוע יהיה ממתכת, מן הסתם, אבל מעוטר בעץ היכן שניתן
 
''עץ הנו חומר מדהים'', מסביר הארמון את המניע מאחורי גחמתו המוזרה. ''זהו חומר מדהים לעבוד איתו וחומר מדהים בחוזק שלו; עץ יכול להיות בעל יחס חוזק-משקל טוב משל מתכות כמו פלדה או אלומיניום!''. הארמון וצוותו מדגישים גם את הוורסטיליות הגבוהה של העץ בכל הקשור לעיבודו והיכולת ליצור ממנו צורות וחיבורים השונים מאופן העבודה עם חומרים אחרים.
הספלינטר לא תהיה שונה מהותית מכל מכונית-על ממוצעת אחרת, עם מנוע מרכזי ושני מקומות ישיבה, למעט החומר – והצבע – ממנו היא עשויה. ''אין ספק שהמראה, התחושה והריח של עץ טבעי לבדם יהפכו את המכונית למשהו באמת מיוחד...''.
 
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל 
אפילו החישוקים ייוצרו מעץ! הכל בעבודת יד מוקפדת, כמובן...
 
למרות שהארמון לא מאמין שמעתה נראה בכל פינה מכוניות מעץ הוא מאמין שאנשים עוד יופתעו ממה שניתן ליצור מהחומר הכביכול פשוט ופרימיטיבי הזה; ''העץ נחשב כחומר נחות מבחינת החוזק שלו והפוטנציאל. רבים מאמינים כי עץ ייסדק או יישרף כתוצאה מהשימוש החריג אותו אנו מייעדים עבורו בבניית הספלינטר, אך צוות הסטודנטים ואני, העוסקים בבניית המכונית, נחושים להפתיע את אותם הספקנים''.
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל 
אם חשבתם לרגע שמדובר בהזייה - הנה ההוכחה: אחד הסטודנטים עובד על ליטוש מרכב העץ
 
מכונית העל הראשונה בעולם - ...מעץ?!
צילום: מנהל 
בעל הרעיון - ג'ו הארמון - לצד המכונית המתהווה (שימו לב לכלי העבודה ולנסורת...)