לאלפינה מסורת ארוכת שנים בטיפול בתוצרי ב.מ.וו (מכוניות בלבד). ב.מ.וו חשפה ב-2006 מנוע דיזל חדש, שובר שיאי הספק סגולי ביחס לנפחו, בנפח 2.0 ליטר וצמד מגדשי טורבו שהציע הספק מרשים ביותר של 204 כוח-סוס, שבחשבון פשוט הם יותר מ-100 כוח-סוס לליטר נפח. דיזל, להזכירכם. עבור אנשי אלפינה – ומן הסתם גם עבור קהל הלקוחות המכובד שלהם – זה לא מספיק, ובעיקר מפריע שהמנוע דנן מוצע בינתיים בב.מ.וו סדרה 1 בלבד (ב-123d). לאחר שהמנוע טופל קלות, הספקו עלה לכדי 214 כוח-סוס והמומנט לכ-46 קג^מ (היה כ-41) הוא הושתל בגופתה של סדרה 3 קופה, כאשר בספטמבר, אליבא ד-אלפינה, הוא יוצע גם במרכב סדאן והטורינג (סטיישן). האלפינה D3 בי-טורבו מעבירה את הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר ידני עם 6 מהירויות ומציעה ביצועים בהחלט מרשימים: האצה מעמידה ל-100 קמ^ש תוך 6.9 שניות בלבד, מהירות מרבית של 244 קמ^ש וצריכת דלק מרשימה לא פחות של כ-18 ק^מ לליטר בממוצע. מיותר לציין שכל יתר ^עדכוני אלפינה^ המקובלים – מתלים, בולמים, חישוקים, צמיגים, אבזור פנים וכו' – טופלו כאן, ורשימת התוספות ארוכה במידה שלא תתיר הרבה מקום לדרישות נוספות. התענוג לא זול; עם תג התחלתי של 40,600 יורו המדובר במחיר שישאיר בידיכם הרבה עודף בהשוואה לכל 3-קופה סטנדרטית מבית ב.מ.וו, למעט ה-M3 שעולה עשירייה יותר (ביורו, כמובן...). תעשו אתם את החשבון...