סביר להניח שעד היום לא נתקלתם ביצרנית המכונית Imperia, מהסיבה הפשוטה שהחברה הבלגית הזו חדלה להתקיים לפני קרוב ל-60 שנה. אבל עכשיו הועלה השם העתיק מהאוב על-ידי חברה (בלגית גם היא) העוסקת בפתרונות תעבורה ^ירוקים^, כפי שניתן ללמוד משמה: Green Propulsion. החברה קיימת מאז 2001, כבר הספיקה לפתח מספר כלי רכב חשמליים והיברידיים, ומעורבת בפרוייקטים משותפים עם יצרני-רכב גדולים. עכשיו החליטה החברה ליצור מותג משלה שיפגין את מלוא יכולותיה, ולצורך כך גייסה את שם-העבר אימפריה (רק בעברית זה נשמע יומרני מדי...) – חברה שכבר ב-1907 ייצרה את המכונית ההיברידית הראשונה בעולם. הרעיון בגלגול המודרני הוא לפתח מכונית ספורט אמיתית מבחינת הביצועים והיכולת הדינמית, רודסטר עם עיצוב רטרו מוקפד, טכנולוגיה היברידית וטווח נסיעה שובר-שיאים במוד חשמלי. המכונית תכונה אימפריה GP והחברה משתמשת במלים גדולות כמו ^לראשונה בעולם^, ^מהפכה^ ו^בלתי יאומן^ (ומתעלמת באלגנטיות מטסלה, למשל), אבל המפרט בהחלט מסקרן – ואין מדובר במכונית קונספט: הכוונה המוצהרת היא להגיע לייצור סדרתי. מערכת ההנעה מכונה על-ידי החברה PowerHybrid, וכאן תמצאו פרט יוצא דופן: מנוע שריפה-פנימית חדש מתכנון עצמי – ועוד בתצורת V4. חברות קטנות פשוט לא עושות דברים כאלו אלא רוכשות מנוע קיים – ובעצם כשחושבים על זה, גם חברות גדולות המפתחות מכוניות היברידיות לא מפתחות מנוע יעודי עבורן; וכאן לא מדובר סתם על מנוע חדש אלא על V4, תצורה שיוצרה לאחרונה על-ידי פורד ואשר פסה מן העולם עם הסאאב 95/96 של שנות ה-70. אין ספק שיש יתרונות משמעותיים לתצורה זו, בעיקר ממדים קומפקטיים ביותר ואיזון טבעי מצויין. הממדים הללו איפשרו למתכנני המכונית להציב את המנוע מאחורי הסרן הקדמי, לקבלת חלוקת משקל עדיפה. אבל יש גם חסרון אחד עיקרי לתצורה זו והוא סיבוך יחסי ועלויות ייצור גבוהות. על כל פנים, על פי ההצהרות מנוע זה מפיק 177 כ^ס ו-20.4 קג^מ מנפח של 2.0 ל', ובמקביל אליו נעשה שימוש במנוע חשמלי בהספק מירבי של 136 כ^ס, עם מומנט מירבי של 35.7 קג^מ. המצברים יהיו מסוג ליתיום-פולימר, במתח 266 וולט ובעלי קיבולת של 31 אמפר-שעה – דהיינו כ-8.2 קילווט^ש. מדובר במערכת היברידית מסוג פלאג-אין, מה שאומר שניתן לטעון את המצברים ממתח חיצוני; זמן טעינה למצב של 100% הוא 4 שעות. המשמעות היא שניתן להשתמש במכונית במוד חשמלי בלבד אם הנהג בוחר בכך, ואם מדובר בנסיעה ארוכה ניתן לעבור למוד היברידי רגיל כאשר אז מנוע הבנזין טוען גם את המצברים. ההנעה, אגב, אחורית אם היה למישהו ספק. אז איך היא נוסעת? בשלב זה המכונית קיימת בפועל רק כשילדה (שכבר עברה מבחני עומס וריסוק) – התצלומים שכאן הם עיבודי-מחשב – אך לפי הצהרות החברה הביצועים לא פחות ממעולים. עם הנעה חשמלית בלבד המכונית תגיע ל-100 קמ^ש בתוך 7.1 שניות, ובמוד היברידי מלא יידרשו רק 4.8 שניות! עד מהירות זו האימפריה מאיצה בערך כמו 911 קאררה S, אך מעבר לכך משאירה הבלגית החצופה את הפורשה מאחור (למשל, האימפריה GT מגיעה ל-200 קמ^ש בתוך 14.5 שניות, הקאררה S – ב-16 שניות). במוד היברידי, צריכת הדלק המוצהרת היא 5 ל' ל-100 ק^מ – תעשו את החשבון – ופליטת ה-CO2 נמוכה בהתאם, רק 87 גרם/ק^מ בנסיעה משולבת (מוד חשמלי לגמרי בעיר, היברידי מחוץ לעיר). בשאר הבחינות המכונית אינה יוצאת דופן: האימפריה מבוססת על שלדת צינורות עם מרכב מחומרים מרוכבים (פיברגלס? קרבון? לא נמסר). המיתלים הם עצמות עצה כפולות בכל הגלגלים והחישוקים – ^17. המכונית הבסיסית תוצע ברמת אבזור ספרטנית יחסית וללא מערכות-עזר אלקטרוניות, כדי לשמר את רוח הרטרו וחווית הנהיגה הטהורה של פעם. עם זאת, אפשר יהיה לציידה באלקטרוניקת-עזר לסוגיה השונים למי שיבחר בכך. החברה הצהירה על 2008 כמועד ההשקה, אך לא ברור עד כמה יעד זה ריאלי. על מחירים טרם דובר.