יצרנית הרכב ההודית מהינדרה הודיעה על כוונתה להתחיל ולשחק במגרש האמריקני כבר בשנה הבאה. מהינדרה מייצרת כיום מגוון כלי רכב כאשר הנודע שבהם הוא רפליקת הג'יפ הותיק שמיוצר על-פי הסכם עתיק יומין מאז שנות ה-50' עבור השוק המקומי, ומאז מיוצר בואריאציות רבות, שונות, מגוונות ואף משונות... Mahindra & Mahindra Ltd נמצאת במגמת פיתוח ופניה למערב ומשקיעה משאבים רבים בכדי להדביק במהירות האפשרית את הפערים הטכנולוגיית בין רמת ואיכות היצור המקומית לרמה הנדרשת בעולם המערבי. המידע הבהחלט מפתיע אודות כוונות הפלישה לאמריקה נמסרה מפי ג'והן פרז, נשיא חברת Global Vehicles U.S.A הממוקמת באטלנטה – זכיינית מהינדרה בארה^ב – שמסר פרטים כלליים לגבי הפרוייקט; ^הטנדר המדובר נמצא בשלבי פיתוח אחרונים. הדגם ייקרא Appalachian sporting, טנדר קומפקטי (בממדים אמריקניים. ד. ש.) שיצוייד במנוע טורבו-דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.2 ליטר עם 150 כוח-סוס, שיתחרה בקטגוריה בה משחקים כיום להיטים כמו הפורד ריינג'ר או הקניון של GMC. פרז מדווח כי המחיר יהיה תחרותי וינוע סביב ה-20,000 דולר (המתחרים קרובים יותר ל-25,000 דולר) כאשר הייתרון המהותי יותר יהיה צריכת הדלק הנמוכה בכ-50% בהשוואה לאמריקנים יחד עם כושר הטענה כולל של כ-1.2 טון – הגובה בקטגוריה. עוד מבטיחים נציגי מהינדרה בארה^ב אחריות ^מפגוש לפגוש^ חסרת תחרות של 4 שנים או 60,000 מייל (96,000 ק^מ). פרז מגלה עוד כי ^הקונצרן משקיע 80 מיליון דולר בהתאמת קווי הייצור של הטנדר העתידי לסטנדרטים של פליטת מזהמים ובטיחות הנדרשים בארה^ב^. מהיצרן לא נמסרו פרטים טכניים נוספים, למעט שידוך תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות למנוע, שתתופעל באמצעות בורר הילוכים סטנדרטי או מוט בצמוד לגלגל ההגה. ברור שהעיצוב יהיה שונה מזה של הטנדר המוביל כיום של מהינדרה – הבולרו המצולם כאן – ורמת ציוד הבטיחות כמו גם האבזור תהיה גבוהה משמעותית, כאמור, למרות הכוונה להציע אלטרנטיבה שתהיה קודם כל אטרקטיבית במחיר הרכישה והתחזוקה. סביר גם להניח – למרות שלא נמסר על כך במפורש – שאכן המדובר על פיתוח חדש לגמרי מן המסד ועד לטפחות, ולא על ואריאציה מבוססת מכלולים מיושנים אם לא פרימיטיביים המאפיינים, אם להתבטא בעדינות, חלק מן ההיצע של מהינדרה כיום... זאת ועוד: עד 2010 מתעתדת היצרנית ההודית לפתח ולהציע גרסה דיזל-הייברידית שמחירה צפוי יהיה לנוע סביב ה-30,000 דולר, בעלת נתון צריכת דלק חסר תחרות בקטגוריה. במהינדרה מתייחסים ככל הנראה ברצינות רבה לפרוייקט לראייה מוקמת כיום רשת סוכנים ומשוקים גדולה בארה^ב, שתכלול עד לאמצע השנה הבאה (הייצור מתוכנן להתחיל באמצע מרץ 2009) 300 סוכנים. בכדי לשמר מחיר נמוך ולזכות בהטבות מס יוקם מפעל ענק באוהיו בו תתבצע ההרכבה של הטנדרים, כאשר המנועים ורוב המכלולים יגיעו מהודו. יהיה מעניין לעקוב אחר ניסיונות הפלישה ההודית לאמריקה. אנחנו נעדכן.