חברת יפנאוטו החלה בשיווק הסובארו אימפרזה STI, בת חדשה למשפחה שהפכה כבר מזמן לאייקון של חובבי הרכב. אין כמעט צורך לדבר על הציפייה הגדולה שמביא עימו הדור החדש של ה-STI שיוצא לדרך בישראל. וגם אם המתכון הבסיסי של מנוע מוגדש וחזק (2.5 ליטר, 300 כ^ס) שמשודך להנעה כפולה מתקדמת נותר דומה, הרי שהשינוי אותו מציג הדגם החדש לעומת קודמו קיצוני; החל במרכב 5 הדלתות וכלה ביומרות היוקרתיות יותר. אלו מתבטאות כמובן גם במחיר שעלה לכ-330,000 שקלים או בגרסה מהודרת יותר (מושבי רקארו, חישוקי BBS והתנעה ללא מפתח) לכ-340,000 שקלים. מנכ^ל סובארו אלי דויד סיפר שלמרות עניין רב במכונית מצד לקוחות ה-STI היוצאת, בעיית אספקה תגביל את יפנאוטו בשלבים הראשונים לשיווק כשמונה מכוניות לחודש. קצב שנתי של כ-100 מכוניות הוא נאה לדגם כזה ואולם גם בסובארו יודעים שבדרך כלל גל הקניה הראשון הוא החשוב והמאסיבי ביותר במכונית כזו. לצערם, לפחות כרגע זה המצב. באופן מעניין החליטו בסובארו ישראל להשאר עם הכינוי המוכר אימפרזה למכונית החדשה, למרות שלגרסאות הרגילות (1.5 ו-2.0 ליטר) הם קוראים B3. דבר זה מצמצם למעשה את תפקיד ה-STI כמקדמת תדמית ל-B3. ^לאימפרזה תדמית מאוד חזקה בתחום הספורט ולכן אנו דבקים בשם. אנחנו לא צריכים לגזור את הערכים שלה כדי לחזק את ה-B3, אני חושב שצריך לבדל ביניהן^ אומר אלי דויד. הגעת ה-STI לארץ מציבה את סובארו עם פער עצום בינה ובין הגרסאות הרגילות של ה-B3 – ובסובארו מודעים לכך. דויד מספר על לחץ גדול מצד יפנאוטו על היצרנית לאפשר את שיווק גרסת ה-WRX בארץ. הגרסה שנמכרת בארצות הברית ושווקים נוספים (עם מנוע 2.5 ליטר, 224 כ^ס ומראה פחות קרבי) במרכב של 5 או 4 דלתות, יכולה להיות זולה ב-100,000 שקלים (!) מה-STI. היא עשויה לתפוס מקום חשוב מבחינת מכירות (למעשה את החלל שהותירה ה-WRX היוצאת). למרות שדויד אופטימי לגבי ה-WRX הוא עדיין לא יכול לדבר על תאריכים. עוד מכונית מעניינת מבית סובארו היא ה-B4 דיזל החדשה, שתגיע אלינו בקיץ. כרגע מדובר בגרסאות ידניות ואולם היבואן צופה ששידוך התיבה האוטומטית לא יארך זמן רב. את השקת ה-STI ^ניצלו^ בסובארו גם כדי להציג את הגרסה המחודשת והחזקה לטריבקה עליה סיפרנו לכם כבר.