הנתונים הגולמיים אינם משאירים מקום לטעות: לפי דו"ח הרישוי של רכב חדש כפי שנמסר על-ידי איגוד יבואני הרכב, המכירות בחודש ינואר 2008 הגיעו אל מעל 20,000 מכוניות, גידול של 26% לעומת ינואר 2007 (ואז הושג גידול של 26% לעומת ינואר 2006. יחסית לחודש הקודם, דצמבר 2007, מדובר בגידול בשיעור דומה. איך שלא מסתכלים על כך, שוק הרכב ממשיך – לפחות על הנייר – את מגמת הגידול משנת 2007. או שאולי לא? יש לזכור כי עם פתיחת 2008 הוזלו במקצת שיעורי מס הקניה והורדו מדרגות קבוצות-הרישוי. סביר להניח כי רוכשים לא מעטים, ובודאי חברות ליסינג, דחו רכישות כדי להנות מהמחירים המופחתים. כך שיהיה זה מוקדם לבצע ניתוחים על סמך חודש ינואר לבדו, וכדאי להמתין עוד מספר חודשים לפני שמסיקים מסקנות. מסיבה דומה, יש להתייחס בחשדנות מסויימת לנתוני המכירות של המותגים השונים, שלא בהכרח מייצגים מגמה קבועה (מה גם שמכירות חודש בודד תמיד עלולות להיות מושפעות מ'פיקים' או בעיות באספקת מכוניות). כדאי בכל זאת לציין את החודש הפנטסטי של מאזדה, שעברה את סף 5,000 המכוניות – יותר מכפול מינואר 2007 – תוך שהיא נהנית מביצועי-מכירות טובים של כוכבות-הליסינג שלה ובמיוחד החדשות, המאזדה2 והמאזדה6. נתון זה הציב אותה בראש הטבלה בפער גדול, לפני טויוטה, יונדאי, שברולט ופורד. שברולט הצליחה גם היא להכפיל את מכירותיה לעומת ינואר 2007, וכמובן עוד לא אמרה את המילה האחרונה השנה: המאליבו החדשה, עם מחיר אטרקטיבי במיוחד, צפויה לשפר עוד יותר את המאזן. מסירות ינואר 2008 – עשרת הגדולים 1. מאזדה, 5,233 2. טויוטה, 2,766 3. יונדאי, 1,887 4. שברולט, 1,383 5. פורד, 1,132 6. הונדה, 1,016 7. סיטרואן, 1,003 8. רנו, 943 9. סוזוקי, 767 10. מיצובישי, 698