לא מזמן סיפרנו לכם על התיבה הרובוטית כפולת המצמדים החדשה מבית ב.מ.וו, שהוצגה מעט לאחר שהוצגה תיבה דומה מוולוו (ופורד), וגם הגרסה של מיצובישי, באיוו החדשה, כבר כמעט כאן. ועכשיו גם פיאט מצטרפת לרשימה. החברה האיטלקית הודיעה כי במהלך 09' תציג תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה, בשם DDC, ראשי תיבות של Dual Dry Clutch. כדאי לשים לב שתיבת ה-DSG של VW משתמשת במצמד רטוב – מצמד בו הדיסקיות טבולות בשמן. זהו מנגנון הנפוץ בד"כ דווקא באופנועים, ולא במכוניות, בזכות מבנה קומפקטי יותר ושילוב הדרגתי יותר, אבל מתאים פחות להעברת מומנטים גבוהים. אולם נראה שהתיבה של פיאט לא מנצלת את הפוטנציאל התאורטי – לפי פיאט התיבה מסוגלת להתמודד עם מומנט של עד 35 קג"מ (נתון דומה לתיבת ה-DSG, שהמנוע השרירי ביותר לו הוא משודך מפיק 35.7 קג"מ). נתון זה "מכסה" את כל מכוניות החברה (להוציא את הכרומה דיזל הבכירה), אך לא את כל מכוניות הקונצרן כאשר מנוע הדיזל 2.4 ל' של אלפא-רומיאו, לדוגמא, מפיק מומנט של 40.8 קג"מ. כרגע החברה לא פרסמה מי יהיה הדגם הראשון שיקבל את תיבת ההילוכים החדשה.