לפניכם נתוני מכירות נבחרים לשנת 2007 במדינות השוק האירופי המשותף (בתוספת איסלנד, נורבגיה ושוויץ). מספר עובדות מעניינות עולות מן הנתונים. למשל, כפי שניתן לשער ובניגוד למתרחש אצלנו (ובמרבית שאר העולם), מכוניות מהמזרח אינן מככבות: טויוטה היא המותג היפני היחיד בעשיריה המובילה וגם היא מדורגת רק במקום השמיני, כאשר כל שאר העשיריה הראשונה היא על טהרת מותגי אירופה. פולקסווגן מחזיקה במקום הראשון הן כמותג והן כקבוצה. פיאט השיגה את הגידול הכמותי הרב ביותר ב-2007 לעומת 2006, עם עליה של כ-70,000 מכוניות – גידול של כ-7%. רנו, לעומת זאת, סבלה מירידה במכירות של מעל 100,000 מכוניות, שהן 8.3%. בדיקת רשימת הדגמים הנמכרים ביותר מראה כי למרות רמת החיים הגבוהה באירופה, מכוניות קטנות פופולריות שם יותר מאשר אצלנו. המכונית הנמכרת ביותר היא סופרמיני, הפיז'ו 207 (בשנתה המלאה הראשונה בשוק). בנוסף אליה מדורגות מכוניות סופרמיני גם במקום הרביעי ובמקומות 6 עד 8. סך כל המכירות בשוק האירופי אלו ב-0.8% והגיעו ל-15,688,000 מכוניות, גידול של 0.8%. יש לציין כי היקף מכירות זה דומה למכירות השנתיות בארה^ב לבדה. מבדיקת נתוני המכירות במדינות השונות אנו למדים כי בליטא, למשל – מדינה של מעל 3 מיליון תושבים – נמכרו ב-2007 רק 14,116 מכוניות, המספר הנמוך ביותר בין המדינות הנכללות בנתונים. גרמניה היא השוק הגדול ביותר עם מכירות של כ-3.148 מיליון, כשאחריה איטליה, בריטניה, צרפת וספרד. מכירות 2007, אירופה: מותגים (10 הגדולים) 1. פולקסווגן, 1,631,000 2. אופל/ווקסהול, 1,344,000 3. פורד, 1,277,000 4. רנו, 1,208,000 5. פיז'ו, 1,107,000 6. פיאט, 977,000 7. סיטרואן, 943,000 8. טויוטה, 890,000 9. מרצדס, 730,000 10. ב.מ.וו, 703,000 מכירות 2007, אירופה: הדגמים המובילים 1. פיז'ו 207, 437,505 2. פולקסווגן גולף, 435,055 3. פורד פוקוס, 406,557 4. אופל קורסה, 402,173 5. אופל אסטרה, 402,044 6. רנו קליאו, 382,041 7. פיאט פונטו, 377,989 8. פורד פייסטה, 355,933 9. פולקסווגן פאסאט, 300,566 10. ב.מ.וו סדרה 3, 295,312