בדור הקודם של המרצדס C-קלאס, גרסת הקופה החביבה נקראה כך בדיוק: C-קלאס קופה (טוב, כמעט בדיוק. הכינוי המדוייק היה "C-קלאס ספורטקופה"). מה שחשוב הוא הקשר הברור שהיה לקופה הקצרה עם ספינת-האם. עכשיו מציגה מרצדס דור חדש של הקופה הקטנה ביותר שלה – והכינוי השתנה. השם החדש מנתק את הדגם מסדרת ה-C-קלאס ומקשר יותר דווקא ל-CL הגדולה ול-CLK הבינונית: קבלו את ה-CLC. בניגוד למה שניתן היה לצפות (בודאי לאור החרטום של הדגם המחודש), הבסיס המכני אינו של ה-C-קלאס החדשה אלא נשאר של הדגם היוצא; גם קוי העיצוב הכלליים לא השתנו, כך שאפשר בהחלט לקרוא לילד בשמו: מתיחת-פנים. עם זאת, מרצדס מדברת על לא פחות מ-1,100 רכיבים חדשים או שתוכננו מחדש, כך שמודבר במתיחת-פנים משמעותית. בהיצע המנועים אין יותר מדי חדש: יש אמנם עדכונים קלים יחסית ל-C-ספורטקופה היוצאת, אבל שום דבר שלא ראינו בדגמי מרצדס אחרים. ארבעה מנועי בנזין, שניים בעלי 4 ציל' עם מגדש-על (קומפרסור בשפת מרצדס), 143 או 184 כ"ס, ושני V6 בנפחי 2.5 ל' (204 כ"ס) ו-3.5 ל' (272 כ"ס); שני מנועי דיזל, שניהם 4 ציל' 2.2 ל', עם 122 ו-150 כ"ס. בין המערכות החדשות מן הראוי לציין חבילת ספורט הכוללת הגה בעל יחס-מסירה משתנה לפי זוית הפנית ההגה, כפי שהופיע ב-SLK מתוחת-הפנים עליה דיווחנו לא מכבר.