המכונית הנמכרת ביותר בישראל ממשיכה להיות המאזדה3: ב-2007 עלו על הכביש כ-18,000 מכוניות כאלו – קרוב ל-10% מכלל המכירות בשוק! נתון זה מהווה גידול של 18% לעומת מכירות הדגם ב-2006, פחות מהגידול הכללי בהיקף מכירות השוק הישראלי אך עדיין מספיק כדי להגדיל את הפער על המכונית שבמקום השני, הטויוטה קורולה. אותו דירוג כמו בשנה הקודמת, אך מכירות הקורולה, יחד עם גרסת ה-5 דלתות שלה, האוריס, כמעט ולא גדלו השנה – הפער עומד על פחות מ-100 מכוניות – וזאת כאשר מדובר בדגם חדש בשוק. לכאורה היינו צריכים לצפות להצלחה מרשימה יותר לדגם פופולרי זה, בפועל – ככל הנראה תיבת ההילוכים הרובוטית היתה בעוכרי הקורולה. ברשימת עשרת הנמכרות בולטת השליטה – כרגיל – של קטגוריית המשפחתיות: שמונה מתוך העשר שייכות לקטגוריה זו, ורק שתיים הן סופרמיני. ואם הזכרנו את קטגוריית הקטנות, כאן חל מהפך ב-2007 כאשר היונדאי גטס איבדה את הבכורה לדייהטסו סיריון. הגטס היא גם המכונית היחידה בעשיריה המובילה שירדה במספר המכירות האבסולוטי, בשיעור של 15%. אם נביא בחשבון את העובדה ששאר השוק עלה בממוצע בקרוב ל-30%, הרי שהצניחה במעמד הגטס משמעותית עוד יותר – והיא ירדה מהמקום השלישי ב-2006 למקום השישי בלבד השנה. הסיריון, לעומת זאת, עלתה לא רק למקום הראשון בקבוצת הסופרמיני אלא גם למקום החמישי בטבלת רבות-המכר, לעומת מקום שמיני שנה קודם לכן. אבל התוצאה המרשימה ביותר בסגמנט מכוניות הנוסעים – ובעשיריה הראשונה – שייכת להונדה סיוויק, אשר השיגה גידול אדיר של 163% במכירות וזינקה מהמקום ה-15 ב-2006 למקום התשיעי ב-2007. בטבלה השניה למטה מופיעות שאר המכוניות שרשמו את השיפורים המשמעותיים ביותר ב-2007, וניתן לראות כי מעל הסיוויק נמצאים עוד שני דגמי-פנאי, יונדאי סנטה-פה ומיצובישי פאג'רו. אבל המכונית עם השיפור הגדול ביותר היא המסחרית הקומפקטית של פיאט, הדובלו. מכירותיה ב-2007 גדלו יותר מפי שישה (!) לעומת 2006, והיא הפכה להיות המסחרית הקטנה השניה בדירוג המכירות אחרי הסיטרואן ברלינגו. כדאי עוד לשים לב לכך שרק שתיים מתוך העשר המובילות הן מתוצרת אירופית. בענין זה, בדיקה של כלל השוק מראה כי מאזן הכוחות ממשיך להשתנות לטובת תוצרת יפנית. 53% מהמכוניות שנמכרו בישראל היו יפניות, לעומת 50% ב-2006. נתח השוק של מכוניות אירופיות ירד מכ-29% לכ-27%, ושל קוריאה/ארה^ב – מ-21% לכ-20%. המצעד העברי: עשרת הנמכרות (בסוגריים – המיקום ב-2006) 1. מאזדה3 (1), 18,014 2. טויוטה קורולה/אוריס (2), 13,845 3. פורד פוקוס (4), 10,556 4. יונדאי אקסנט (7), 9,077 5. דייהטסו סיריון (8), 7,946 6. יונדאי גטץ (3), 7,756 7. סובארו B3/אימפרזה (6), 6,689 8. מיצובישי לאנסר (5), 6,481 9. הונדה סיוויק (15), 5,591 10. רנו מגאן (9), 4,592 המשתפרות ביותר (מכוניות מהן נמכרו מעל 500 יחידות) 1. פיאט דובלו, 516%+ 2. מיצובישי פאג'רו, 227%+ 3. יונדאי סנטה פה, 188%+ 4. הונדה סיוויק, 163%+ 5. טויוטה פריוס, 158%+ 6. סוזוקי סוויפט, 153%+ 7. יונדאי אקסנט, 99%+ 8. דייהטסו סיריון, 92%+ 9. פיז'ו 206/207, 88%+ 10. פולקסווגן ג'טה, 85%+