שוק הרכב בישראל נהנה מפריחה ב-2007, עם עליה כללית של קרוב ל-30% במכירות. שלא במפתיע, גם סגמנט הפנאי נהנה משגשוג כאשר לגידול במכירות תורמים גם דגמים חדשים שהתקבלו בזרועות פתוחות. הלנדקרוזר של טויוטה נשאר רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל גם ב-2007, עם גידול במכירות כמעט זהה לממוצע הכללי, 28.5%, כאשר היונדאי טוסון נעזר בגרסת 4x2 שהופיעה ב-2007 כדי לרשום צמיחה קצת יותר גדולה – כ-34% – ושומר על פער זעיר בצמרת. במקום השלישי מדורג, כמו ב-2006, הדייהטסו טריוס עם גידול נאה של 52%. אבל זינוק מרשים עוד יותר הושג על ידי היונדאי סנטה-פה, שהופיע בשוק רק בסוף 2006 ו-2007 היתה שנתו המלאה הראשונה בשוק. השיפור לעומת הדגם הקודם דרמטי: מכירות 2007 גדלו כמעט פי 3 לעומת 2006 והציבו את הסנטה-פה במקום הרביעי בטבלת המכירות. הישג זה מצטרף לטוסון ולהצלחה נוספת של כלמוביל, שהפכה ליבואן המוביל בשוק ה-4x4 בישראל. הפאג'רו הוא הדגם המשתפר ביותר בסגמנט כולו: המכירות עלו ב-227%! נזכיר לטובה עוד את הטויוטה ראב4, שאמנם ירדה מקום אחד לעומת 2006 אך עדיין השיגה שיפור של 50% במכירות, את הסוזוקי גרנד-ויטארה עם עליה של 70%, את האח הקטן והקשוח ג'ימני שממשיך להצטיין, ואת הכניסות המוצלחות לשוק שרשמו הניסאן קשקאי והשברולט קפטיבה. המקרה של הקשקאי ראוי לציון מיוחד כי כשני-שלישים מהמכירות שייכים לגרסת ההנעה הקדמית שהבאתה, מסתבר, היתה צעד שיווקי מבריק. הצלחת גרסה זו מצביעה אולי על שינויים בדרישות הלקוח הישראלי. נציין גם את ההונדה CR-V, אולי רכב הפנאי הנמכר בעולם; אצלנו הוא רחוק מהפסגה עם מסירות של 200 יחידות ב-2007 אך עדיין מדובר על נתון שהוא יותר מכפול לעומת 2006. כפי שניתן לראות, טבלת מכירות טנדרים מוצגת בנפרד. כאן הנתונים מתייחסים לגרסאות 4x4 בלבד, והנתון הבולט הוא הזינוק של הטויוטה היילקס למקום הראשון. את הסיבה לא קל לנחש: הופעת תיבה אוטומטית, סוף-סוף. מסירות הגרסה האוטומטית עם מנוע ה-3.0 ל' החדש החלו רק במאי, אך גם כך אחראית גרסה זו למחצית מכלל מכירות ההיילקס 4x4 ולמרבית הגידול במכירות. האיסוזו D-מקס הותיק אמנם נותר הטנדר הנמכר בישראל, אך בגרסת 4x4 נאלץ לרדת למקום השני. מכירות 2007 – רכבי פנאי/שטח, 10 הגדולים (בסוגריים: נתוני 2006) 1. טויוטה לנדקרוזר, 1,893 (1,473) 2. יונדאי טוסון, 1,842 (1,376) 3. דייהטסו טריוס, 1,513 (996) 4. יונדאי סנטה פה, 1,131 (392) 5. טויוטה ראב4, 996 (598) 6. מיצובישי פאג'רו, 989 (302) 7. סוזוקי גרנד ויטארה, 565 (332) 8. סוזוקי ג'ימני, 499 (400) 9. ניסאן קשקאי, 495 (–) 10. סובארו פורסטר, 461 (375) טנדרים 4x4 1. טויוטה היילקס, 953 (364) 2. איסוזו D-מקס, 818 (771) 3. מיצובישי האנטר, 616 (554) 4. ניסאן נאווארה, 338 (206) 5. מאזדה, 321 (244)