ההיסטריה הירוקה שתוקפת את יצרני הרכב באירופה גורמת להם מדי פעם לצאת בהצהרות, ומכוניות, מעט מגוחכות. כי הרי לנסות ולהלביש שמלה ירוקה על מכונית על זה מועיל, והגיוני, בערך כמו לשים חצאית טו-טו על טל שביט (אבל הרבה, הרבה פחות מצחיק). אז למצעד ההומור הצטרפו כבר קוניגסג עם גרסת מתנול ל-CCX, פורשה עם הצהרות על גרסאות היברידיות לקאיין ולפנאמרה העתידית ועכשיו תור פרארי. זו מציגה בתערוכת דטרויט גרסה של ה-F430 ספיידר שניתן לתדלק גם באתנול (E85), דלק נפוץ יחסית בארה^ב. הגרסה, גם מספר לנו הקומוניקט בהתרגשות, פותחה תוך שימוש בידע מעולם המרוצים – למי שלא ידע, תקנות הפורמולה 1 מחייבות את פרארי (ושאר הקבוצות) לתדלק את המכוניות בדלק המכיל 5.75% דלק צמחי. כדי שתתאים לתדלוק באתנול (E85), ביצעה פרארי שינויים במערכת הדלק ובמחשב המנוע של ה-F430. בגלל השימוש באתנול הספק המנוע עלה ב-10 כ^ס, ל-500 עגולים, בסל^ד זהה לזה בו מתקבל שיא ההספק של המנוע הרגיל. גם המומנט זכה לתוספת של 4%, מה שמעמידו על כ-50 קג^מ, עגולים לא פחות. בצד פליטת ה-CO2 נרשמה ירידה של 5% בהשוואה לגרסה הרגילה של ה-F430, ויש לזכור כי רב הפליטה הזו מתקזזת עם ה-CO2 הנדרש לגידול הצמחים מהם מפיקים את האתנול. פרארי מציינת שמטרתה להוריד בכ-40 אחוזים את זיהום האוויר שפולטים כלי הרכב אותם היא מייצרת בתוך ארבע שנים, ומוסיפה שמכוניותיה יכולות להיות מתודלקות באתנול (E10) כבר היום, מה שנכון למעשה כמעט לכל רכב מונע בנזין...