כאשר הופיעה המאזדה RX-8 לראשונה, תחילה כקונספט (RX-Evolve) ולאחר מכן בגרסה סדרתית לפני כחמש שנים, היא חוללה לא מעט רעש – יותר, במבט לאחור, מההשפעה שעתידה היתה להיות לה הלכה למעשה על השוק העולמי. עכשיו זוכה ה-RX-8 למתיחת פנים, שמותירה את המכניקה יוצאת-הדופן בעיקרה ללא שינוי. מנוע הוואנקל הרוטורי "רנסיס" מוצע כבעבר בשתי גרסאות, כשהספק החלשה יותר עולה ל-205 כ"ס; הספק הגרסה החזקה לא השתנה, 231 כ"ס. אבל קיצור יחס ההעברה הסופי תורם לתאוצה ולתגובות בכל הילוך (ומסייעבמקצת לפתור את בעיית העדר הגמישות של המנוע). בצד הדינמי, המרכב זכה לחיזוקים שהגבירו את קשיחותו, וגיאומטריית המיתלים האחוריים שונתה. הצד הויזואלי זוכה לרענון בדמות – כרגיל – פנסים ופגושים חדשים, מפלטים בעלי קוטר מוגדל, וחישוקי "19 חדשים. גם תא הנוסעים קיבל עדכונים שונים. מי שרוצה יותר יכול לבחור בחבילת-ספורט חדשה המכונה R3. זו מוסיפה בולמי בילשטיין, שינויים ברכיבי המיתלה הקדמי, ספוילר אחורי חדש, צמיגים ספורטיביים יותר, מושבי רקארו, פנסי ערפל ועוד.