תיבת ה-DSG של קבוצת פולקסווגן מוכרת לכולנו וזוכה בזמן האחרון לגרסאות מקבילות ממספר יצרנים, ככל הנראה לאחר שנגמרה תקופת הבלעדיות על הפטנט וייחודה של התיבה – השימוש בשני מצמדים. רק בתחילת השבוע סיפרנו לכם על גרסתה של וולוו לתיבת ההילוכים הזו, שהגיעה אחרי הגרסאות של פורד (עם תיבה זהה לוולוו) ומיצובישי לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. עכשיו מגיע תורה של ב.מ.וו להציג את הפירוש שלה לתיבה הנ^ל. לחברה הגרמנית כבר יש תיבה רובוטית, SMG, בה נתקלנו בפעם הראשונה ב-M3 בשנת 96'. אבל עכשיו מדובר בתיבה חדשה, בעלת שני מצמדים ולא מצמד בודד כמו ב-SMG. התיבה החדשה זוכה לשם M DCT (או M DKG בשפת המקור הגרמנית) והיא מציעה שבעה יחסי העברה, בדיוק כמו תיבת ה-DSG החדשה של פולקסווגן. גם כאן מצמד אחד אחראי להילוכים הזוגיים והמצמד השני לאי זוגיים. ב.מ.וו מתגאים ב-11 תוכניות תפעול שונות לתיבה, שש תוכניות למצב הידני וחמש למצב האוטומטי. בנוסף מציעה המערכת Launch Control לקבלת תאוצה אופטימלית מעמידה, ונתוני התאוצה ל-100 קמ^ש עם התיבה הרובוטית מהירים בשתי מאיות מאשר בגרסה הידנית. במקרה של הקופה זה אומר 4.6 שניות, בסדאן 4.7 שנ', ובקבריולה החדשה 5.1 שנ'. נציין שגם כי בגרסאות ה-GTI של הגולף מדובר במצב דומה בו נתוני התאוצה ל-100 קמ^ש מהירים יותר בגרסת ה-DSG מאשר בגרסה הידנית. התיבת החדשה מיועדת בשלב זה רק לגרסאות ה-M של הסדרה 3. היא תוצע לראשונה בגרסת הקבריולה הטריה ואח^כ גם בגרסאות הותיקות יותר.