מכת חושך - אוטו

מכת חושך

מיקי יוחאי לקח דוגמא מההגדה, המשתתפים דווקא נהנו

אני לא יודע איך בדיוק נראה הסדר בביתו של מיקי יוחאי, אבל יש לי הרגשה שהוא קרא את ההגדה בעיון יתר – קשה למצוא סיבה הגיונית אחרת להחלטה שלו לגוון את מכשולי העבירות המאפיינים את ליגת הקרוס-קאנטרי עם חושך, וכנראה שנשאר למשתתפים להודות לאל על זה שלהקות הארבה היו עסוקות במקום אחר... מצד שני, אנשי השטח המסוקסים (וחייבים להודות על האמת – הלא לגמרי שפויים) סירבו למלא את תפקיד המצרים במחזה, והתעקשו ליהנות מכל העסק! הכל התחיל באופן שפוי ביום שישי בבוקר. מסלול קצר יחסית באורך של 43 ק^מ בשפכי הנחלים שמצפון-מערב ומערב לראש העין. מזג האוויר היפה של השבועות האחרונים יבש כמעט את כל הבוץ, כך שלא נרשמו אתרי תקיעות רבתי כפי שפגשנו באירוע הקודם. התלונה היחידה שנרשמה מצד הצוותים היתה לגבי כמות גרוטאות הברזל והבזנ^טים בערוצי הנחלים שלאורכם התפתל המסלול, שגרמו למספר גבוה של תקרים. אחד הצוותים ששיפדו צמיג על ברזל בנין היה צוות פרוג'יפ, בו חזר גיא לעמדת הנהג לאחר שנעדר משני האירועים הראשונים, אבל זה לא הפריע להם לברוח קדימה כבר בתחילת היום, כשרק צוות פוליביה מצליח לעמוד בקצב. את המדרגה השלישית על הפודיום בסיום מקצה היום הצטופפו שני השי-ים – שי שמעוני מצוות גתוס-כל גדר ושי מצוות יוסי במות, שהשיגו ניקוד זהה. אנשי הסטנדרט אומנם קיבלו פטור מרב מכשולי הבוץ, אבל עדיין נאלצו להתמודד עם קיר אימתני – אימתני מספיק כדי שנסיון טיפוס אגרסיבי מדי של מוסטפה מצוות טכמוביל, בסופה עם סרני אונימוג, הצליחה להשבית את הרכב בשל רכיבי מתלה שבורים... אבל האתגר האמיתי עדיין לא החל. בסיום מקצה היום – שהיה למעשה הסבב השלישי של הליגה, שנדחה כדי לאפשר לשי שמעוני לחזור מאיטליה (אליה יצא כדי להתחרות בבאחה איטליה) ולהשתתף, החלו הצוותים עובדים מיד על כלי הרכב כדי להכשירם לפני שמונה בערב – מועד הכנסתם לפארק פרמה^ (או בעברית – חניון סגור, בו אסור לצוותים לטפל בכלי הרכב) – לקראת מקצה הלילה. והיו לא מעט נזקים לתקן – צוות פוליבה רשם את השיא עם החלפת רדיאטור (שנבקע כבר בתחילת המסלול – העובדה שהם סיימו, ועוד במקום השני, היא עדות לעמידות הסמוראי הקטן) ומיסב לחץ במצמד, אבל בכל פינה נראו רתכות בפעולה, פטישים חובטים או אנשי צוות רכונים אל תוך תא מנוע פתוח. תצויין לחיוב חברת הנפלד, ששלחה נציג מטעמה שליווה את הצוותים לאורך המסלול ואף סייע בתיקוני שדה לצוותים השונים. בחצות בדיוק החלו הצוותים לזנק למקצה הלילה. הרבה חששות ליוו את המקצה, גם אם מיקי לא הודה בזה בפה מלא. השילוב של ניווט לפי ספר רכב, מכשולים ולילה חשוך למדי הוא מתכון עתיר מוקשים. אומנם כל הצוותים הצטיידו בתוספות תאורה כאלו ואחרות, ואני לא אתפלא אם יתברר ש^המרכז לנחיתות חוצנים^ קיבל כמות גדולה במיוחד של דיווחים בסוף השבוע, אבל אין תחליף לאור יום כאשר צריך לאתר מפגש שבילים או בריכת מים – או לאמוד נכון את שיפוע הצד. למרות החששות, הקצב היה מהיר וזורם ובתחילת האירוע היה נראה כי החששות היו מוגזמים. שוב פרצו קדימה צוות פרוג'יפ וצוות פוליבה, כשזה האחרון יודע כי אם יצליח לסיים לפני צמד הצוותים של אספיר, אליפות הליגה מונחת בכיסו. הפעם הם לא היו לבד מלפנים, וצוות גתוס/כל גדר, צוות יוסי במות ועידו כהן (שהגיע רק כדי לצפות, קיבל תאבון וגייס נווט בלהט הרגע) שומרים אותם בין הכוונות. ואז הגיעו הצוותים לאזור קיבוץ מעפיל, וה^ברברות^ התחילו – כמעט כל הצוותים המובילים איבדו זמן רב או פספסו נ^צ, והקרב הלילי הוכרע. ובשוך האבק רק צוות אחד נותר עומד – סליחה, שניים – אנשי אספיר עברו להוביל וסיימו את הלילה במקום הראשון והשני. ההישג ראוי לציון במיוחד למרות מותו של האלטרנטור, שהשאיר אותם ללא אורות, ולאחר מכן השביתה את רכבו של צוות אספיר-אליאנס. למרבה האירוניה, דווקא הצוות הזה תפש את המקום הראשון בסוף היום (או בעצם – הלילה) ובדירוג הכללי, בזכות הצוות-האח (אספיר-קופר) שהיטה כתף, ורצועה, וגרר אותם עד לסיום. מצד שני, במקצה היום היה זה דווקא צוות אספיר-קופר שמנועו שבק (הפעם בגלל צמת חשמל סוררת...) והוא נגרר חלק לא מבוטל מהדרך. הסיום היה ליד מאגר המים הגדול של מקורות הסמוך לפרדס-חנה, שם החלו הצוותים השונים להיאסף עוד לפני אשמורת ראשונה. אבל אם הם נראו טרוטי עיניים כשהירח שלט בכיפה, הרי שעם עלות השחר הם מצאו מספיק אנרגיות לתחרויות היתוליות ומשימות מופרכות – החל מדברים מקובלים כגון תחרות הקפת המאגר (שי שמעוני הציע לשלב גם ריצה באתגר, אבל נתקל בסירוב גורף מצד שאר הצוותים) וכלה בניסיונות להגיע אל אחד האיים שבמרכז המאגר (אלא שאז גילה אהוד, נהג צוות אספיר-קופר, שהמים לא באמת בעומק מטר, כמו שהבטיחו לו...). בסיום, אם בשל העייפות ואם בשל שמחה על סיום הליגה, היו הרוחות מרוממות במיוחד, כולל ניסיון להטביל את מיקי כדת וכדין. כמות הפורשים והתקלות היתה מועטה ולא נרשמו אירועים חריגים – עד לשיגעון הבא שינחת על מיקי... מקצה יום אדוונצ'ר 1. צוות פרוג'יפ – 2280 נק' 2. צוות פוליבה – 2150 נק' 3. צוות גתוס-כל גדר / צוות יוסי במות – 2020 נק' סטנדרט 1. צוות C02 – 2470 נק' 2. צוות מוסך אודי מזרחי – 2430 נק' 3. צוות ביטחה-שומרה – 2340 נק' מקצה לילה אדוונצ'ר 1. צוות אספיר-אליאנס – 2710 נק' 2. צוות אספיר-קופר – 2670 נק' 3. צוות גתוס-ד.נ כל גדר – 2560 נק' סטנדרט 1. צוות ביטחה-שומרה – 1480 נק' 2. צוות מוסך אודי מזרחי – 1440 נק' 3. צוות CO2 – 1210 נק' דירוג כללי אדוונצ'ר 1. צוות אספיר-אליאנס – 37 נק' 2. צוות אספיר-קופר – 35 נק' 3. צוות פוליבה/ גתוס-כל גדר 28 נק' סטנדרט 1. צוות מוסך אודי מזרחי – 37 נק' 2. צוות ביטחה-שומרה – 31 נק' 3. צוות CO2 – 29 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות