פורד ב-NY: שלבי קוברה GT500KR - אוטו

פורד ב-NY: שלבי קוברה GT500KR

הכינוי המיתולוגי של המוסטנג האולטימטיבית משנות ה-60 חוזר – למוסטנג האולטימטיבית של שנות ה-2000

נתחיל עם קצת רקע היסטורי: ב-1967 הושקה גרסת ה^ביג בלוק^ של השלבי-מוסטנג, עם מנוע V8 ענק בנפח 428 אינץ' מעוקב – 7.0 ל' (עד אז יוצרה השלבי רק עם מנוע סמול-בלוק 289, דהיינו 4.7 ל'). גרסה זו כונתה GT500 (למספר עצמו לא היתה, אגב, כל משמעות), הלא היא ^אלינור^ המיתולוגית מ^עקיצה ב-60 שניות^. ב-1968, באמצע שנת הדגם, הופיע השלבי האולטימטיבית, קוברה GT500KR. משמעות האותיות היתה King of the Road, והמילה קוברה הוספה לכינוי כי כאן הופיע מנוע ה^קוברה ג'ט^ המפורסם, עדיין בנפח 428 אך עם תפוקה משופרת (ההצהרה הרשמית היתה 335 כ^ס בלבד, בפועל היו ל-KR מעל 400 ככל הנראה). למרות שמשנה זו כבר לא יוצרו דגמי שלבי על ידי קרול שלבי אלא על ידי פורד עצמה, ה-500KR שיוצרה בכ-1,500 יחידות בלבד היא עדיין פריט-אספנים נדיר ויקר. פאסט-פורוורד לתערוכת ניו-יורק 2007 והכינוי KR חוזר, עם אותה משמעות – וגם הפעם הוא מופיע על המוסטנג האולטימטיבית: שלבי קוברה GT500KR, בשמה המלא המהווה חזרה מדוייקת על העבר (ואשר, כמו ב-GT500 הנוכחית הרגילה, אינו כולל את המילה מוסטנג). מנוע ה-5.4 ל' המוגדש קיבל כאן טיפול נוסף המעלה את ההספק מ-500 ל-540 כ^ס, ואת המומנט מ-66.4 ל-70.6 קג^מ. מיותר לציין כי זו המוסטנג החזקה ביותר אי-פעם. עוד שינויים הם יחס העברה סופי ארוך יותר, מוט הילוכים מקוצר (המפעיל תיבה ידנית 6 הילוכים), מיתלים בעלי כיול מוקשח, תוספות עיצוביות חיצוניות ופנימיות וחלקי מרכב כמו מכסה מנוע העשויים קרבון. השיווק בפועל מתוכנן לאביב 2008, וכמו בדגם המקורי גם הפעם הייצור יהיה מוגבל, ל-1,000 יחידות. אחת התגובות באתר אמריקני אמרה בפשטות ^אם למישהו יש משהו רע לומר על המכונית הזו, הוא פשוט טיפש^. מה אתם חושבים?
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות