ראלי העפר של יפן הוא אירוע חדש יחסית בלוח השנה של ה-WRC. שלוש שנים בלבד מאז השקתו ובין מנצחיו ניתן למנות שלושה: סולברג, גרונהולם ולואב. השנה שלושתם לא זכו לסיים אותו, יחד עם עוד נהגים רבים אחרים. רובם המכריע נפל תחת תנאי הדרך הקשים – גשם כבד בלילות הפך את שבילי העפר לחלקלקים ומלאי בוץ. הדרמה החלה כבר בתחילת הראלי. לקטע הדירוג הראשון היה מנצח מפתיע – לטוולה מקבוצת סטובארט-פורד הפך למוביל הראלי, 0.4 שניות לפני לואב. לסטייג' הבא היו שני כמעט-קורבנות: לואב האט מעט בגלל קרח שהצטבר על המסלול, ואטקינסון מסובארו הסתבסב. שניהם סיימו את הסטייג' בהפרש-מה ממובילי הטבלה. בסטייג' 3 לואב חזר לעצמו והציג ניצחון משכנע, אבל היה זה סטייג' 4 שהפתיע את כולם – מרקוס גרונהולם, מוביל האליפות, החליק מהדרך ופגע בגזע עץ עם דלת הנהג. זה היה בפניית הילוך שלישי בה שינה גרונהולם את דפי הניווט שלו ביחס לשנה שעברה, מכיוון שכמה עצים נחתכו מאז הראלי הקודם והפנייה הפכה למהירה יותר. גרונהולם גרם נזק לכלוב ההתהפכות שלו ולכן לא יכול היה להמשיך את הראלי. בסטייג' 5 פרש גם פטר סולברג – תאונה קלה בסטייג' הובילה לבעיות בהעברת הילוכים, אשר גרמו לפרישה מוקדמת ולחזרה למחרת תחת חוקי סופראלי . סטייג' 6 ראה מוביל חדש – הירבונן ניצח את לטוולה ועבר למקום הראשון. במקביל, התרסק אטקינסון ופרש מהתחרות. הסטייג'ים הבאים לא שינו משמעותית את הטבלה, כאשר הירבונן נותר בראש ולואב עוקף את לטוולה. כל שנותר ללואב כעת היה לסיים את הראלי באחד מהמקומות הראשונים, ולעקוף גם את גרונהולם כמוביל האליפות. מזל שהמציאות לא כל כך פשוטה... יום חדש הפציע ואיתו הפתעות חדשות. בסטייג' השני של היום ביצע שחקנה השלישי של סובארו, פונס, טעות יקרה. הוא עף מהמקום השביעי של הראלי והותיר את יצרנית הבית סובארו ללא מתחרים ברמה הגבוהה של האליפות. מיד בסטייג' הבא חלה ההפתעה הגדולה של הראלי: סבסטיאן לואב עף מהדרך אל תוך תעלה, מבלי יכולת לצאת ממנה. הטעות הייתה דווקא של נהג המשנה שלו, דניאל אלנה. אלנה טעה בהקראת הדרך ולואב נכנס מהר מדי לפנייה, החליק ופגע בעץ. המכונית לא ממש נפגעה אבל כאמור לא יכלה לחזור אל הסטייג'. עם הפרישה פינה לואב את המקום השני ללטוולה, אך גם זה היה בנפגעים. הפיני, שהיה בדרך לפודיום הראשון שלו, החליק ופגע גם הוא בעץ עם חלקה הקדמי של הפוקוס, בתאונה שלא אפשרה לו להמשיך את הראלי. כתוצאה משתי הפרישות השתנתה הטבלה משמעותית – הירבונן נותר בראש אך מאחוריו התמקמו סורדו, הנינג סולברג ולואי-פרז קומפנק. ביום האחרון של הראלי,עם פודיום סגור (ושונה לחלוטין ממה שהתרגלנו לראות העונה), נפתחה הדרך לנקודות עבור נהגים פחות מצליחים כלואי-פרז קומפנק, מתיו וילסון ומנפרד סטוהל. השלושה התחרו לאורך כל היום על המקום הרביעי כאשר בסטייג' הלפני-אחרון עקף וילסון של קומפנק וסיים לבסוף את הראלי 2.5 שניות לפניו. עבור וילסון, בנו של מנהל קבוצת פורד מלקולם וילסון, זוהי התוצאה הטובה ביותר אי-פעם ב-WRC. סטוהל נותר שישי והרחק מאחוריו התמקמו פדריקו ווילאגרה ונהג יפני. לואב אמנם חזר ליום האחרון אבל בסוף היום סבל מבעיות לחץ שמן ופרש סופית מהראלי. בעוד שהירבונן החזיר לעצמו את הכבוד האבוד לאחר הכישלון בצרפת, היו אלו גרונהולם ולואב שנפלו במערכה היפנית. לאחר פרישתו של גרונהולם היה צריך לואב לסיים על הפודיום בכדי לתפוס את ההובלה, ולאפשר לו קרב נינוח יותר בשני המרוצים האחרונים של העונה. כמה טוב שהוא לא עשה זאת, והפך את האליפות למעניינת עוד יותר עבורנו, הצופים. דירוג ראלי יפן: 1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:23:57.6 (10 נק') 2. דני סורדו (סיטרואן) – 37.4+ (8 נק') 3. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 4:33.7+ (6 נק') 4. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 6:37.9+ (5 נק') 5. לואי-פרז קומפנק (מונצ'י-פורד) – 6:40.4+ (4 נק') 6. מנפרד סטוהל (OMV קרונוס-סיטרואן) – 7:04.4+ (3 נק') 7. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד)– 11:15.3+ (2 נק') דירוג נהגים אחרי 14 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 104 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 100 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 84 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 53 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 38 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 34 נק' 7. כריס אטקינסון (סובארו) – 29 נק' 8. ג'רי-מאטי לטוולה (סטובארט פורד) – 24 נק' דירוג קבוצות אחרי 14 מרוצים: 1. פורד – 189 נק' 2. סיטרואן – 155 נק' 3. סובארו – 73 נק' 4. סטובארט M-sport פורד – 71 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 43 נק'