מרצדס בפרנקפורט – F700 ושאר ירוקים - אוטו

מרצדס בפרנקפורט – F700 ושאר ירוקים

הבדיחה אומרת שאם אתה שואל כמה היא עולה, מרצדס לא בשבילך. כנראה שבאירופה זה לא נכון

נהוג לחשוב שמי שקונה רכב במליון שקל, או אפילו חצי מליון ^בלבד^, לא ממש מוטרד מצריכת הדלק. מתברר שזה לא לגמרי נכון, או לפחות לא באירופה. כנראה ששם נושא צריכת הדלק מטריד את הלקוחות של מרצדס מספיק כדי שהחברה תופיע בתערוכת פרנקפורט עם לא מעט חידושים שתוקפים בדיוק את התחום הזה – צריכת דלק ופליטת מזהמים. ראש וראשונה היא ה-F700, מכונית תצוגה גדולה, מסדר הגודל של ה-S (אורכה 5.18 מ') הנושאת בחובה את מנוע ה^דיזאוטו^ עליו כבר כתבנו כאן בעבר. זהו מנוע שיכול לתפקד כמנוע בנזין או כמנוע דיזל בהתאם לנסיבות, מה שיוצר שילוב של הספק גבוה (238 כ^ס ממנוע 1.8 ל' מוגדש) לתאוצה ופעולה מעודנת עם צריכת דלק נמוכה בשיוט. המנוע מזווג למערכת היברידית (עם מנוע חשמלי בהספק 20 כ^ס) לטובת חסכון נוסף בדלק, והתוצאה היא צריכה משולבת של כ-19 ק^מ לליטר ופליטת 127 גרם בלבד של CO2 לכל ק^מ – מרשים מאוד בהתחשב בממדים. אבל זה לא החידוש היחיד ב-F700. הפגנת הכח הטכנולוגית כוללת גם מערכת מתלים אקטיבית באמת, עם חיישנים מבוססי לייזר המביטים קדימה, אל לפני הגלגלים הקדמיים. חיישנים אלו, הנקראים PRE-SCAN – מעבירים את המידע אל מתלים נשלטים הידראולית המתאימים את פעולתם לפני הכביש עוד לפני ההגעה למכסה הביוב הבולט או הסדק שהשאירה חברת הכבלים, במקום רק לנסות ולהגיב למה שהגלגלים כבר פגשו. בתאוריה, זה אמור לספק נוחות נסיעה מושלמת – מעניין כמה קרוב לתאוריה המערכת של מרצדס הגיעה. גם תא הנוסעים לא חף מחידושים, כמובן, וכולל מערכת תפעול חדשה, האמורה להיות נוחה ואינטואיטיבית בהרבה לשימוש, גם בזכות תפריטים פשוטים וברורים יותר. אבל אם את ה-F700 כנראה שלא נראה על הכבישים, בעתיד הקרוב או בכלל, עדיין יש למרצדס גם בשורות ארציות ומעשיות יותר בנושא צריכת הדלק. מעבר למכונית תא-דלק, אותה מבטיחה מרצדס להביא אל הכבישים ב-2010 (משום מה, זהו תאריך שחוזר ונשנה בהקשר הזה אצל יצרנים רבים), הציגה מרצדס גם מבחר דגמים עם טכנולוגית הדיזל-בלוטק (מנועי דיזל בעלי מערכת סינון גזי פליטה מתקדמת), טכנולוגיה היברידית או שילוב של השניים לטובת נתונים מרשימים של צריכת דלק וזיהום אוויר. רשימת הדגמים שיקבלו את השילוב של מנועי בלוטק עם מערכת היברידית תפתח עם ה-S300 בלוטק הייבריד, שמצליחה (או יותר נכון – תצליח, כשיחל יצורה ב-2010) להשיג צריכת דלק כמעט זהה לזו של ה-F700 (אבל פולטת 142 גרם CO2 לכל קילומטר), עם מנוע דיזל בעל ארבעה צילינדרים והספק משולב (כולל המנוע החשמלי) של 224 כ^ס ומומנט של 57.1 קג^מ. ה-ML450 יהיה הדגם ההיברידי הראשון של החברה שיוצג ב-2009, שלמרות הספק של 340 כ^ס ומומנט של 49 קג^מ, מצליח לכסות 13 ק^מ לכל ליטר דלק. רשימת הדגמים שתקבל את טכנולוגית הבלוטק ארוכה יותר, וכוללת את ה-E300 כחלוצה ב-2007 ואחריה, ב-2008, את ה-ML,R ו-G, כולם עם מנועי 320 בלוטק. מרצדס מתגאה כי אלו שלושת ה-SUV (כן, גם לנו לא ברור לפי אילו קריטריונים ה-R מסווגת כרכב פנאי) הראשונים בעולם שיעמדו בדרישות הזיהום של יורו5.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות