שטפון פרנקפורט החל אתמול בערב עם מספר אירועים לעיתונאים, ואחת ההשקות היותר-מענינות היתה דווקא של מכונית קטנטנה: ה-up! של פולקסווגן (כך נכתב השם, ללא אות גדולה ועם סימן קריאה). לדברי היצרן, תגובת המבקרים בתערוכה תשמש להערכת פוטנציאל-השוק של המכונית, אבל יש לנו הרגשה כי היא תגיע לייצור בכל מקרה, וכי הציפיה היא למוצר ייצוגי בעל חיי מדף ארוכים שיהפוך לאחד מסמלי המותג, כמו החיפושית המקורית למשל (וכמו הפיאט 500 החדשה, ואנחנו ממש לא סבורים שהופעת ה-up! זמן כה קצר אחרי השקת ה-500 הינה מקרית). עיצוב המכונית גובש כמייצג ראשון של קו מוצרים שלם, ולדברי וולטר דה-סילבה, ראש העיצוב בכל קבוצת פולקסווגן, היא הוגדרה מראש כאייקון מוטורי עתידי. בקיצור, יומרות ותקוות גדולות. פולקסווגן טוענת כי ה-up! מציעה יותר מרחב לנוסעים מכל מכונית בעלת ממדים דומים – אורך 3.45 מ', רוחב 1.63 מ' – בזכות הצבת המנוע מאחור (והרי לכם עוד קשר לחיפושית, ולפיאט 500 המקורית). איזה מנוע? את זה פולקסווגן לא אומרת: המכונית תוכל לקבל מגוון רחב של אמצעי הנעה. מפשקי הגלגלים הרחבים יחסית לרוחב הכולל ובסיס הגלגלים הנדיב יחסית לאורך הכולל הם חלק מהאמצעים להגדלת מרחב הפנים. כל המשובים פרט לזה של הנהג ניתנים לקיפול ולהסרה. המושבים עצמם מצוידים בכריות פנאומיות פנימיות להתאמה קלה למגוון רחב של אנטומיות אנושיות. מסך מגע עם חיישני קרבה משמש לשליטה על מערכת השמע, הניווט, מחשב הדרך ובקרת האקלים, עם תפעול המוגדר כ"אינטואיטיבי". יו"ר קבוצת פולקסווגן, מרטין וינטרקורן בכבודו ובעצמו, הציג אתמול את ה-up!, ללמדנו על חשיבותה של המכונית. עוד נשמע עליה.