מכשירי תנועה, יבואנית דודג', הודיעה אתמול במסיבת עיתונאים חגיגית על תחילת השיווק של רכב פנאי חדש מתוצרת דודג' – ניטרו (לכתבת ההשקה). הניטרו יהיה למכונית השניה של מותג דודג' העושה עליה לארה^ק אחרי הקליבר והוא מקדים את האוונג'ר (משפחתית גדולה) שמיועד לנחות בהמשך השנה. הניטרו הוא רכב פנאי קומפקטי ויגיע להתחרות בסגמנט הבשרני של יונדאי סנטה-פה, שברולט קפטיבה, הונדה CRV ודומותיהן. בדומה למתחרים גם הוא מצויד במערכת הנעה כפולה אלא שזו נתונה במלואה בשליטת הנהג. על הכביש ינוע הניטרו בהנעה אחורית בלבד ואילו לנהג יש את האופציה לשלב הנעה קדמית בנהיגת שבילים. בניגוד למתחרים, אין בניטרו מצב של נסיעת אספלט עם הנעה לכל הגלגלים, זה מתוך ההנחה שמערכות ההנעה גוזלות דלק ואנרגיה רבים ללא תועלת אמיתית (כך לפי דודג'). במקום זאת הם מעדיפים להסתמך על יכולותיה של מערכת בקרת היציבות/משיכה כדי לטפל בעניין אבדן אחיזה תוך-כדי-תנועה. כדי לתת כיסוי דינאמי למראה הכוחני של הניטרו נבחר מנוע V6 בנפח 3.7 ל' המפיק 205 כ^ס ו-32 קג^מ. יחידת הנעה מהמדף של קרייזלר המשרתת גם את הג'יפ ליברטי/צ'ירוקי. לתיבת ההילוכים האוטומטית ארבעה יחסי העברה ומשם יעבור הכוח, כאמור, לגלגלים האחוריים. בנוסף, מצוייד הניטרו בארבע כריות אוויר, בקרת יציבות – ESP, בקרת משיכה ומערכת נגד התהפכות ERM. עוד באבזור התקני מע' בקרת לחץ אוויר בצמיגים (חיווי או התרעה מפני לחץ נמוך). בהיצע שתי גרסאות: בסיסית – SE – עם חישוקי ^16 ואבזור מעט מופחת (לא במחיר איבזור בטיחות יש לציין) עם תג מחיר מושך למדי של 196,000 ₪ וגרסה מאובזרת – SXT – שתעלה 240,000 ₪ וכוללת מחליף דיסקים, חיישני חניה, גג שמש, ^17, שמשות כהות ועוד. הניטרו נכנס לקטגוריה שהולכת והופכת צפופה, כאשר צפוי לו מתחרה לא מבוטל מבית מכשירי תנועה, ג'יפ קומפס. הוא מציע מתמודד חשוב בשווי שימוש ,5 שיהיה מושך בשוק הליסינג. פנקס ההזמנות נפתח כבר היום ואספקת המכוניות הראשונות תחל מאמצע יולי. חשוב לציין שהמחירים הנ^ל נכונים ל-100 הניטרו הראשונים כאשר הצפי עד לסוף השנה עומד על כ-200 יח'.