בתוך המולת הקרב על הרפורמה בשווי השימוש יש כמה אנשים שממשיכים לחייך ברוגע, כאילו כל הבלגאן לא קשור אליהם, ובצדק. אלו האנשים שמחזיקים, או מוכרים, כלי רכב גדולים, גדולים מאוד, כדוגמת ההאמר H2, למשל. אלו כלים הדורשים רשיון ג' (לפי התקנות החדשות – כלי רכב שמשקלו הכולל מעל 3,500 ק^ג) הנכנסים להגדרת ^שווי שימוש 0^. סליחה, תיקון. אין בעצם הגדרה כזו. אומנם כלי הרכב בקטגוריה זו אינם משויכים לאף אחת משבע מדרגות שווי השימוש הרגילות, אולם מבחינת רשויות המס הם אינם פטורים כליל מנושא שווי השימוש, אלא שערך שווי השימוש שלהם אמור להיקבע פרטנית על-ידי פקיד השומה. זו אומנם לשון החוק, אולם עד היום החוק נשאר על הנייר בלבד כך שמי שקנה האמר H3 או טריילבלייזר שילם מס לפי שווי שימוש של אלפי שקלים בחודש, בעוד מי שבחר לנסוע ברכב גדול ויקר עוד יותר, כגון האמר H2 או סאברבן היה פטור ממס. ובכן, המצב הזה עומד להשתנות לפי השמועות האחרונות ממשרד האוצר, ומי שיבחר להתנייד ברכבי השטח הסופר-מגודלים יאלץ להוכיח כי כלי הרכב באמת משמש לו ככלי עבודה, או לשלם מס. ולא, לא מדובר בשידור חוזר של מקרה ה^אל-קמינו^* - הפעם לא צרה עינו של משרד האוצר בגרסאות המפנקות של הטנדרים האמריקאים שהחלו לחדור לשוק המקומי בשנתיים האחרונות, וככל הנראה הם, כמו גם הוואנים הגדולים, ימשיכו בשלב זה לזכות באופן אוטומטי בהגדרת ^שווי שימוש 0^. *השברולט אל-קמינו שיובא בשנות השבעים והשמונים לארץ היה טנדר אמריקאי שהתבסס על פלטפורמה של מכונית פרטית ואובזר בסטנדרט אמריקאי – פאר מפנק במושגי ישראל של אז. למישהו צרמה העובדה שקבלני ישראל מסתובבים ברכב ממוזג, אוטומטי ועם חלונות חשמל, ועוד זוכים לפטור ממע^מ ולהכרה בהוצאות. טרחו ושינו את התקנות כך שהאל-קמינו, ספציפית, לא יזכה את בעליו בהקלות המס, למרות מבנהו הטנדרי המובהק, ולמיטב ידיעתנו זו היתה הפעם הראשונה בה התיחסו רשויות המס לרכב ספציפית, ולא קטגורית.