ביום שישי סיפרנו לכם על גולף GTI עם מנוע מרכזי המספק 650 כ"ס שפולקסווגן ייצרה לכבוד "מפגש ה-GTI". אלא שהחברה החליטה להציע לאוהדים גם משהו צנוע יותר, ובעיקר מעשי יותר, שגם פורט על נימי הנוסטלגיה. בשנת 83' הציעה פולקסווגן מהדורה מיוחדת של הגולף GTI שנקראה “Original Pirelli”, שנבדלה מהדגים הרגילים בצמיגי פירלי וחישוקים מיוחדים. למרות שהגרסה זכתה להצלחה – פולקסווגן מכרה כ-10,500 יחידות מהדגם במשך חצי שנה בלבד! – הייצור הופסק לאחר זמן קצר ולא זכה לדור המשך. עד עכשיו. 25 שנים לאחר מכן, מציעה החברה שוב גרסה מיוחדת תחת השם GTI פירלי. כמובן שגם בגלגול החדש יש שינוי בצמיגים ובחישוקים, כאשר פולקסווגן לא הסתפקו במידה המקורית של ה-GTI והגדילו את הצמיגים מ-225/45-17 ל-225/40-18 מסוג פירלי P-Zero(לא ציפיתם למצוא צמיגי מישלן, נכון?). אלא שהפעם יש שינויים נוספים – מושבים משודרגים משולבי עור ותוספות עור נוספות בתא הנוסעים הכוללות תפירה בצבע צהוב; חצאיות ופגושים הצבועים בצבע הגוף וכמובן תג שיסמן את הגרסה המיוחדת, מעבר לצבע הצהוב המיוחד שנוצר במיוחד לכבוד גרסה זו (ולמי שלא אוהב צהוב, יוצעו שלושה צבעים נוספים). המנוע שודרג גם הוא, כאשר פולקסווגן משתמשת באותו מנוע שהופיע בגרסת ה-30 שנה לגולף GTI, המספק 230 כ"ס ממנוע ה-TFSI המוכר. תוספת ההספק משפרת גם את הביצועים עם מהירות מרבית של 245 קמ"ש ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 ש' בגרסה הידנית או 6.6 ש' אם תבחרו בתיבת ה-DSG. גרסת ה-GTI פירלי הוצגה במהלך סוף השבוע במפגש ה-GTI ותגיע ליצור לקראת ספטמבר השנה.